DRIV lanceert volledig geautomatiseerd systeem
extra groei- en servicemogelijkheden voor Europese klanten
DRiV heeft eind april een volledig geautomatiseerd shuttle- en verpakkingssysteem ingehuldigd bij zijn Europese distributiecentrum in Willebroek. Deze investering van 12 miljoen dollar in automatisering zorgt voor een verdere verbetering van de klantenservice doordat de toonaangevende automerken van DRiV sneller naar hun plaats van bestemming worden gebracht.
fast-moving items
De shuttle bevat alle fast-moving items, waardoor DRiV 60 procent van zijn orderlijnen zeven keer sneller kan verzamelen dan bij handmatige activiteiten het geval is. Het systeem beschikt over twee gangpaden met driedubbeldiepe opslag met 55.000 opslaglocaties, 54 shuttles en vier liften die 1.170 dubbele cycli per uur kunnen verwerken, zowel inkomend als uitgaand. De verwerking gebeurt nauwkeuriger dankzij pick-to-light-orderverzamelsystemen, automatische gewichtscontrole en afvoerlijnen.
e-commerceoplossingen
"De investering in geavanceerde automatisering weerspiegelt de groei van DRiV en onze voortdurende inzet om een serviceniveau te bieden dat passend is voor een gevestigde marktleider", aldus Audrey Harling, group vice president en general manager, DRiV EMEA. "Dit biedt ons meer kansen om e-commerceoplossingen te ondersteunen en biedt onze klanten die actief zijn in de retail en e-tail extra mogelijkheden voor bedrijfsontwikkeling. Automatisering maakt het mogelijk om tegen een betaalbare prijs services te verlenen, aangezien e-commerceorders doorgaans weinig eenheden per orderlijn bevatten."
geschikte locatie
De shuttle bevindt zich in België om activiteiten van klanten te ondersteunen met verbeterde servicemogelijkheden, een grotere voorraad, meer beschikbare onderdelen en snellere leveringen. De nabijheid van de havens van Antwerpen en Rotterdam, de internationale luchthaven van Brussel en belangrijke snelwegen naar Duitsland, Frankrijk en Nederland maken het tot een ideaal zwaartepunt voor leveringen aan West-Europa, het Midden-Oosten en Noord-Afrika.
bElangrijke mijlpaal
"Dit is een belangrijke mijlpaal in onze Europese groeistrategie. Als toonaangevend leverancier voor voertuigfabrikanten wereldwijd en eigenaar van talrijke octrooien levert Tenneco perfect passende aftermarketonderdelen en biedt het reparatieoplossingen voor alle belangrijke voertuigmodellen", voegt Matt Roney, executive vice president Tenneco en president DRiV, toe.
"De uitbreiding met dit ultramoderne systeem in België maakt onze producten gemakkelijker en sneller beschikbaar dan voorheen en stemt onze gloednieuwe aftermarketondersteuning nog beter af op onze vooraanstaande klanten."
Extra personeel
Door de automatisatie zijn, in tegenstelling tot wat men zou denken, net meer mensen aangenomen. De machines kunnen dan wel een deel van het handmatige werk overnemen, toch blijft de aanwezigheid van fysiek personeel zeer belangrijk. Werknemers kunnen soms ook zaken uitvoeren die door machines niet mogelijk zijn. Door de grote productie die mogelijk is dankzij de automatisatie, zijn meer mensen nodig om alle bestellingen te kunnen afronden.
Samenwerking met verschillende merken
Knapp
Het automatiseringsproject werd in 18 maanden voltooid, van uitwerking en installatie tot ingebruikname. De OSR Shuttle™ Evo voor bestellen, opslaan en ophalen werd geleverd en geïnstalleerd door KNAPP Industry Solutions.
"Het was ons een genoegen om DRiV bij dit belangrijke project te mogen ondersteunen", aldus Wolfgang Skrabitz, managing director, KNAPP. "Het installeren van een shuttle en een geautomatiseerd verpakkingssysteem vereist zorgvuldige planning, toepassing en opvolging. Onze teams hebben nauw samengewerkt om deze installatie tot een succes te maken en ik ben bijzonder trots op het resultaat van onze samenwerking."
