Einhell vestigt wereldrecord en groeit uit tot Power Lifestyle Brand

Einhell, de internationale marktleider in de productie van gereedschappen, heeft op spectaculaire wijze de prestaties, compatibiliteit en duurzaamheid van zijn Power X-Change accuplatform gedemonstreerd. Met een officieel GUINNESS WORLD RECORD™ en een ambitieuze strategische verschuiving naar een 'Power Lifestyle Brand', bewijst Einhell dat één enkele accu de basis kan vormen voor snoerloze vrijheid, van de werkplaats en de tuin tot aan huishouden en recreatie.
Wereldrecord bewijst systeemkracht
Einhell heeft een indrukwekkend wereldrecord gevestigd voor de "meeste mensen in een accuestafette", waarmee het de belofte van het Power X-Change platform – één accu voor meer dan 350 machines – officieel heeft bewezen. Tijdens deze ultieme duurtest werd één enkele standaard 18 V Power X-Change SEALED accu achtereenvolgens gebruikt om meer dan 300 verschillende machines in te schakelen. Dit varieerde van klopboormachines en grasmaaiers tot stofzuigers en zelfs een koffiezetapparaat.
"Dit wereldrecord is het duidelijkste bewijs tot nu toe dat Power X-Change werkt"
Een nauwkeurig getimede keten van meer dan 300 deelnemers gaf de accu in recordtijd van het ene gereedschap naar het andere door. Elk van de deelnemers had minder dan 20 seconden de tijd om de accu te plaatsen, het gereedschap in te schakelen, de accu te verwijderen en door te geven. De Power X-Change SEALED accu doorstond deze stresstest met slechts één (!) enkele acculading.
Andreas Kroiss, CEO van Einhell, vat de prestatie krachtig samen: "Eén accu, meer dan 350 toepassingen. Dat is niet alleen onze merkbelofte, het is een feit. Dit wereldrecord is het duidelijkste bewijs tot nu toe dat Power X-Change werkt. Overal, altijd, met één en dezelfde accu."

Evolutie richting Power Lifestyle Brand
De spectaculaire estafette over meer dan 300 apparaten bewijst op zijn beurt hoe de Power X-Change accu geschikt is als een universele energiebron voor een complete levensstijl. Einhell, voorheen vooral bekend als leverancier van Tools en Tuinmachines, evolueert zo steeds meer naar een echt Power Lifestyle Brand.
Binnen het van dit merk bekende Power X-Change accuplatform zullen in de toekomst dus meer producten te vinden zijn die gericht zijn op cleaning, recreatie en outdoor. Deze uitbreiding zorgt ervoor dat het aantal compatibele producten verder zal groeien dan de huidige 350, waarmee de accu het centrale, verbindende element wordt in het dagelijks leven en vrije tijd van de consument.
Ambitieuze ontwikkelingen in Cleaning
Het assortiment cleaning-producten zal tot eind 2027 stap voor stap worden uitgebreid tot een volledig assortiment binnen de Power Lifestyle Brand. Bekend zijn natuurlijk al de nat- en droogzuigers van het merk, en enige tijd geleden is hier bijvoorbeeld de steelstofzuiger aan toegevoegd. In de toekomst zullen ook producten voor de reiniging van zwembaden en diverse tuinreinigingsproducten, zoals hogedrukreinigers, aan het assortiment worden toegevoegd.

Complete range voor Recreatie en Outdoor
Waar in het begin de focus vooral lag op de ontwikkeling van tools en tuinmachines binnen het Power X-Change accuplatform, zal deze in de komende jaren, als onderdeel van de Power Lifestyle Brand, ook steeds meer op het assortiment Recreatie & Outdoor komen te liggen. Binnen deze range zal het merk dan ook een compleet assortiment ontwikkelen. Koelboxen, radio’s, maar ook bijvoorbeeld zonnepanelen en energiеstations zijn straks allemaal te gebruiken met één type 18 V accu. Zo ben je op het strand, op de camping, in je tent of camper altijd voorzien van de juiste producten om optimaal te kunnen genieten.


