Hoe een sterke partner u helpt het maximale uit uw gamma te halen
Shelf Service, de multitool voor doe-het-zelfzaken
Het aanpassen van productgamma's aan de voortdurend veranderende klantverwachtingen is een cruciale factor voor blijvende omzetgroei in de doe-het-zelfsector. Deze uitdaging vereist echter een zorgvuldige aanpak: hoe implementeer je nieuwe gamma's snel en efficiënt zonder de dagelijkse operaties in de verkooppunten te verstoren? Het is een complexe taak die vraagt om de ondersteuning van een betrouwbare en ervaren partner. Om meer inzicht te krijgen, spraken we met Shelf Service, een toonaangevende speler in de Benelux.
33 jaar retailondersteuning
“Al 33 jaar ondersteunt Shelf Service retailspelers op het gebied van operationele merchandising, inventarisatie en datacollectie, logistiek, remodelings en technische installaties”, legt Richard Jans Bastin, Sales Director van Shelf Service, uit. Het bedrijf, dat van oudsher actief is in de FMCG-sector (Fast Moving Consumer Goods), heeft zich doorheen de jaren geleidelijk uitgebreid naar de doe-het-zelfmarkt. “Het grote verschil met FMCG is de behoefte aan technische profielen. In de doe-het-zelfmarkt is het niet voldoende om een planogram te wijzigen: je moet vaak showroommodellen installeren”, legt Michael Smyth, Business Unit Manager Merchandising, uit.
Divers en gespecialiseerd team
Om aan deze specifieke behoeften te voldoen, vertrouwt Shelf Service op een divers team van 120 vaste en 300 flexibele medewerkers. Hiertoe behoren elektriciens, schrijnwerkers, loodgieters en andere specialisten die gekwalificeerd zijn om op hoogte te werken. “Als je een aantrekkelijke verlichtingsafdeling of een perfect geïnstalleerde badkamerhoek wilt, zijn dergelijke profielen onmisbaar”, voegt Michael Smyth toe.
Belangrijke onderscheidende factoren
De expertise van Shelf Service gaat verder dan enkel de ervaring en de kracht van hun teams. Het bedrijf maakt ook gebruik van een aantal strategische troeven:
De Shelf Academy: een intern programma dat de kwaliteit en voortdurende training van de teams waarborgt.
Rapportage op maat: een systeem dat is afgestemd op de specifieke KPI's van klanten en zorgt voor een nauwgezette opvolging van elke opdracht via een extranet.
Capaciteit voor grote projecten: dankzij de kritische massa kan Shelf Service flexibel inspelen op omvangrijke eisen.
Transparante facturering: deze aanpak optimaliseert de kosten op basis van werkelijk geleverde diensten, terwijl tegelijkertijd een hoge mate van budgetnauwkeurigheid wordt gegarandeerd.
Polyvalente partner
Hoewel remodeling de kern van het bedrijf vormt, biedt Shelf Service ook een volledig scala aan oplossingen. Deze omvatten o.a. inventarisaties, het beheer van seizoensgebonden of urgente retourzendingen, digitale activaties en promoties (zoals cashback en loyaliteitsacties), evenals Retail Media. Hiermee heeft Shelf Service zich gepositioneerd als een betrouwbare en strategische partner voor doe-het-zelfketens. Wilt u Shelf Service uitdagen? Aarzel dan niet om contact met hen op te nemen:
Z. 1 RESEARCH PARK 50
1731 ZELLIK
+32 2 897 49 33
hello@shelfservice.be
www.shelfservice.be