Thema's
ArtikelsNieuwsHoe kiezen
  • chevron_right Bouwelementen
  • chevron_right Bouwruimtes
  • chevron_right Outdoor
  • chevron_right Bouwmaterialen
  • chevron_right Tools & machines
  • chevron_right Technieken

Zoekresultaten

Trademart, tica en orderchamp starten tijdelijke pop-up store

Trademart, tica en orderchamp, drie van europa’s grootste inkooppartners voor retailprofessionals in de lifestylebranche, presenteren gezamenlijk een innovatieve b2b pop-up store. van 27 oktober 2024 tot 28 februari 2025 krijgen retailers de kans.

  • Premium

Herbruikbare verpakkingen: duurzaam antwoord op eu-regels

Herbruikbare verpakkingen zijn een belangrijk antwoord op de recent goedgekeurde eu-regels om verpakkingen te verminderen, hergebruiken en recyclen.

  • Premium

Uw winkel wérkt met leds, kleur en sfeer

Uw winkelinrichting onderstreept vandaag de boodschap die u overbrengt. sommige rayons zijn rechttoe rechtaan, andere floreren met een vleugje sfeer en gezelligheid. dat gebeurt onder meer door een uitgekiende verlichting.

  • Premium

Geef je winkel een eigen smoel

Wat maakt de ene winkel nu anders dan de andere? waarom zijn mensen tot de ene meer aangetrokken dan door de andere? wanneer we dit onderzoeken, zien we dat winkels met een unieke ‘smoel’ opvallen en aantrekkelijk zijn.

  • Premium

Koel- en diepvriestoestellen worden groener en energievriendelijker

Door het wijzigende consumentengedrag en de toegenomen aandacht voor duurzaamheid gaan retailers op zoek naar koel- en vriesoplossingen die hun producten optimaal presenteren en tegelijk energiezuinig en milieuvriendelijk zijn.

  • Premium

De rol van de fysieke winkel in de toekomst

De afgelopen jaren hebben de toenemende concurrentie, de shift naar online en omnichannel retailing het landschap van de detailhandel drastisch veranderd. om relevant te blijven binnen deze gewijzigde context hebben retailers ...

  • Premium

Cipac hertekent beleid: van twee shifts naar één

Het familiebedrijf cipac kende de laatste jaren een enorme groei. het bedrijf wijt zijn succes van de formule aan het feit dat in alle zeven winkels de meeste producten direct beschikbaar zijn, dat alleen professionele ...

  • Premium

Gfk cijfers 2023: diy-sector zit in slechte papieren

De recente gfk cijfers onthullen een verontrustende trend in de diy-sector: een daling van maar liefst 12% in het aantal verkochte items. hoewel de waarde van de verkochte producten wel met 2% is gestegen, is deze achteruitgang ...

Hoe drijft u de verkoop van brood verder op, voor meer marge?

Broodproducten dragen in belangrijke mate bij aan uw marge als retailer. zeker als de presentatie optimaal overtuigt. daarvoor biedt wanzl een totaalsysteem met enkele uitzonderlijke troeven.

  • Premium

Impact van radicale winkeltransformaties

Els breugelmans, professor marketing aan ku leuven, werkte mee aan een internationale studie die de impact van een radicale winkeltransformatie in kaart brengt. waar het management dacht dat een transformatie een negatief effect ...

  • Premium

Trends in winkelrekken

Supermarkten kiezen vandaag voor een meer open inrichting met meer lage presentaties, cross-merchandising en thema's doorheen het jaar. maar daarvoor hebt u dan wel aangepaste/aanpasbare winkelrekken nodig.

  • Premium

De toekomst van de fysieke retail in 4 opmerkelijke evoluties

Van 26 februari tot en met 2 maart 2023 zal euroshop opnieuw doorgaan in messe düsseldorf. zij zetten voor u 4 opmerkelijke evoluties uiteen die een impact zullen hebben op de toekomst van de fysieke winkel.

  • Premium

De impact van winkeldesign op de klantbeleving

Het consumentenperspectief is steeds belangrijker binnen de retailsector. daarom is het belangrijk om een goed winkeldesign te ontwerpen. op die manier krijgen klanten een betere beleving waardoor hun winkelbeleving positiever ervaren wordt.

  • Premium

Shop design barometer 2023

Gedurende maart en april gaven lezers van de retailmagazines van professional media group hun werkwijze en voorkeuren door in het kader van winkelvernieuwing via een online-enquête. hieruit blijkt o.a. dat investeringen om energie te besparen duidelijk aan belang hebben gewonnen.

Euroshop

De euroshop-beurs is door zijn grootte op het gebied van exposanten en bezoekers een van de belangrijke retailbeurzen in europa. wij selecteerden voor u enkele megatrends die een impact zullen hebben op de toekomst van de fysieke winkel.

Onderzoek: shop design barometer 2023

Net zoals de voorbije jaren voeren we een grootschalig onderzoek ivm geplande investeringen op het gebied van winkelinrichting. wij vragen hiervoor 1 minuut van uw tijd en in ruil krijgt u de resultaten in uw mailbox.

  • Premium

In de kijker: delhaize mechelen

In mechelen staat een volledig nieuwe "grote delhaize", op dezelfde plaats als vroeger. grote verschil: het werd een hoogbouw en de winkel is 100% co₂-neutraal. hij dient als toonbeeld voor alle volgende nieuwe delhaizes.

  • Premium

Maldoy zet in op digitalisering om de klanten te ontzorgen

In sint-katelijne-waver stuiten we op maldoy tools, tuin en cleaning. aan het roer staat martine verworst, een ijzersterke dame met haar blik op de toekomst. “we streven ernaar hen op elk mogelijk vlak compleet te ontzorgen.”

  • Premium

"mensen zeggen dat ze hier zouden kunnen wonen"

Onder de vleugels van isabelle rosseel, william rosseel en els inghelbrecht werd rosseel loppem een winkel waar mensen thuiskomen.

  • Premium

We nemen je mee door de meest toonaangevende flagshipstores van chicago

Naast wat er te vinden is op the inspired home show, is chicago een geweldige bestemming om toonaangevende huishoudwinkels te ontdekken, waaronder williams-sonoma, crate & barrel en the container store. we laten je er enkele zien.