Thema's
ArtikelsNieuwsHoe kiezen
  • chevron_right Bouwelementen
  • chevron_right Bouwruimtes
  • chevron_right Outdoor
  • chevron_right Bouwmaterialen
  • chevron_right Tools & machines
  • chevron_right Technieken

Zoekresultaten

  • Premium

Een ijzersterk aanbod en een diepgaande productkennis

Verborgen achter een best smalle gevel in de strandlaan in sint-idesbald, botsen we op een mastodont van een kook- en huishoudelektrowinkel. panache verbergt achter die gevel een gigantisch pand gevuld met een ijzersterk aanbod.

  • Premium

"mensen in dezelfde branche zie ik niet als concurrentie"

Het maldegemse familiebedrijf avr van rafelghem heeft al meer dan 50 jaar ervaring in kookgerei. in de ruime toonzaal vind je niet enkel kookpotten, maar ook een groot gamma aan ...

  • Premium

Dupont grijpt net naast wereldwijde gia-award

Op de uitreiking van de gia-awards in chicago tijdens the inspired home show, greep dupont (zwevegem) net naast een internationale award. deze vijf landen vielen wel in de prijzen.

  • Premium

Grote permacultuurtuin bij la mazerine

Thibaut vankeerbergen trad midden 2020 aan als manager bij carrefour market ‘la mazerine’ in genval onder de voorwaarde dat hij een beleid mocht uitstippelen dat de mens centraal zou stellen. en dat doet hij op alle vlakken. getuige zijn project ‘care for’: een permacultuurtuin aan de winkel.

  • Premium

Meest duurzaam ontworpen supermarktpand van benelux

Begin maart opende een nieuwe jumbo vestiging in goor, nederland. volgens jumbo het meest duurzaam ontworpen supermarktpand van de benelux.  diverse duurzaamheidsaspecten zorgen voor een totale breeam-ontwerpscore van 90,79%.

  • Premium

Stadstuincentrum ympa

Stadstuincentrum, een contradictio in terminis? pauline de bruyne vindt van niet. met ympa (ja, met kleine letter) wil ze bewijzen dat er in de stad meer mogelijk is dan een bloemen- en plantenwinkel.

  • Premium

Bij van eccelpoel kunnen klanten nog echt producten ontdekken

De nieuwe winkel van van eccelpoel in herentals in één woord definiëren, lukt niet. feit is dat het geen (doorsnee-)supermakt is. dat komt omdat oma van eccelpoel 70 jaar geleden al op zoek ging naar leveranciers van speciale producten ...

  • Premium

Overal aanwezig zijn

Uit het oog, uit het hart: als je niet voortdurend je klanten verrast, dan zijn ze je eerder vroeg dan laat vergeten. dat vindt ook anja vandenbroucke. panache, haar kookwinkel in koksijde, bestaat zeventien jaar, maar ondergaat jaarlijks verschillende metamorfoses om de klanten toch maar nieuwe zaken te laten zien.

  • Premium

Delva in veurne bouwt nieuwe versmarkt

Net voor corona in alle hevigheid losbarstte, startte versmarkt delva in veurne met de bouw van een nieuwe versmarkt. de versmarkt werd een overzichtelijke en gezellige ruimte, dankzij de lage opstellingen en de natuurlijke materialen. er kwamen tegelijkertijd mooie bureaus bij en de personeelsruimte werd een pak groter. begin juli opende de nieuwe winkel zijn deuren en telden de zaakvoerders algauw 30% meer klanten. de webshop die in allerijl werd gemaakt, is zeker een blijver.

  • Premium

Binnenkijken bij delva's nieuwe kook- en woonafdeling

Met een volledig opnieuw gebouwde afdeling koken en huishoud zet delva in diksmuide de totale vernieuwing van zijn drie vestigingen in: lage rekken, veel licht en sfeer, presentatietafels en een modelhuis waar alles bij elkaar gepresenteerd wordt.

  • Premium

Brico diest opent 7/7

Pieter van nerum (brico diest) werd eind maart veroordeeld omdat hij zijn zaak 7 dagen op 7 openhoudt en zo de wet op de wekelijkse rustdag niet respecteert. hij kreeg opschorting van straf, wat hem sterkt in de overtuiging dat de wet uiteindelijk zal worden aangepast. “de wet dateert van 1960. de wereld is sindsdien grondig veranderd. er zijn momenteel al zoveel uitzonderingen dat er een echte willekeur heerst. en hoe moet ik concurreren met webshops, die wel 24 uur op 24 open mogen zijn? ik wil niet dat iedereen verplicht wordt om op zondag zijn winkel te openen, ik wil gewoon dat iedereen zelf kan kiezen wat hij doet."

  • Premium

Heropening doe-het-zelf en tuincentra goed verlopen

De doe-het-zelfsector en de tuinsector zijn tevreden over de heropening van afgelopen weekend, klinkt het unisono bij verschillende notabelen uit de sector. lange wachtrijen en chaos bleven bijna overal uit, de omzetcijfers waren goed tot zeer goed. "we hebben het heel goed gedaan, laat ons die inspanning vooral aanhouden."

  • Premium

Kookdepot diest wil kooktempel in de streek worden

Ilse broux, de leading lady achter kookdepot, maakte van haar grootste interesse haar beroep. wat ooit begon als een minikookwinkel van 50 m², is nu uit­gegroeid tot een kookwinkel van 350 m² om u tegen te zeggen. de verhuizing naar het nieuwe en vooral grotere pand geeft ilse nog meer potentieel om de referentie te worden in diest en omstreken. met een gepersonaliseerde service en een zeer ruim aanbod wil ilse duidelijk het verschil maken met online shops.

  • Premium

Remodeling proxy keerbergen in ruim twee weken tijd

De proxy delhaize in keerbergen van mirella storms en tom de keyser was qua infrastructuur volledig verouderd. in oktober 2019 werd de winkel volledig gestript. op iets meer dan twee weken tijd werden alle werken uitgevoerd, de droge voeding teruggeplaatst op de nieuwe rekken en kregen alle versproducten een plaats in de nieuwe koeltoestellen. de winkel werd meteen 80 m² groter. vooral de versafdeling breidde uit. het resultaat mag er zijn: de winkel oogt klassevol dankzij de zwarte kleur die overal aanwezig is, de energiefactuur is een stuk lager en de omzet ging op de heropeningsdag meteen flink de hoogte in.

  • Premium

Ten huize van kooktijd

Kooktijd ligt in turnhout, in een zijstraat van de drukbezochte winkelwandelstraat. voorzien van een vrolijke roodgestreepte luifel, bloemen tegen de gevel en een stoepbord met een binnenlokker. de winkel is smal en lang, nodigt uit tot snuisteren en het ruikt er heerlijk. naar fruitige thee, blijkt later. kortom: een gezellige zaak met een retrosfeertje. caroline verdick slaat net een gemoedelijk praatje. met een vriendin, denk ik. maar neen, het is wel degelijk een klant. juist dat is kenmerkend voor de volledige aanpak. carolines droom? zo lang mogelijk klanten gelukkig maken.

  • Premium

Ten huize van jansen bouwprofessional

Wie het industrieterrein van opglabbeek oprijdt, begeeft zich meteen tussen de zware vrachtwagens. nogal wiedes op een industrieterrein, natuurlijk, maar wellicht zit de nieuwe vestiging van jansen bouwprofessional daar ook voor iets tussen. de afdeling van de gelijknamige doe-het-zelfwinkel begon uit haar voegen te barsten en dus werd het tijd voor meer oppervlakte op een aparte locatie. sinds juli kan de limburgse bouwprofessional terecht in opglabbeek voor allerlei bouwproducten en -oplossingen. “we hebben nog wel wat groeimarge."

  • Premium

Zelfstandige groepering spegelaere lanceert eigen concept

In een van haar winkels lanceerde de familie spegelaere een heel eigen concept. tegen de trend in van automatisering en snelle bedieningen zonder contact, gaat alle aandacht naar beleving in een familiale sfeer. de officiële inhuldiging van dat concept viel samen met het 55-jarige bestaan van spegelaere-supermarkten. volgend jaar wordt een tweede winkel verbouwd, ook volgens het eigen spegelaere-concept.

Ten huize van de kinder hardware

Een beetje tegen de trend in liet de kinder hardware (buggenhout) zijn nieuwe gebouw volledig onderkelderen om méér voorraad in huis te kunnen hebben. een erg grote troef, vindt leen de kinder. “onze klanten hebben alles onmiddellijk nodig. je kunt hen één keer teleurstellen, maar na de tweede keer zullen ze naar ergens anders gaan. sinds we in het nieuwe gebouw zitten, kunnen we daarnaast veel meer laten zien aan de klanten. er ligt veel meer in de rekken dan vroeger, terwijl we toch bredere gangen hebben gemaakt om een gevoel van ruimtelijkheid te creëren. voor klanten is een winkelbezoek veel aangenamer geworden.”

  • Premium

Elektro hauben boekt succes met workshops en fitnessruimte

Vijf jaar geleden startte het echtpaar hauben een elektrozaak. ondertussen bouwden ze een nieuw pand naast de deur, openden er een gezonde lunchroom en stelden ze hun kelderverdieping open voor fitnesssessies. van dag één zijn de workshops echter de grootste troef. het blijft niet bij kooklessen op maat alleen; hier wordt ook de kennissenkring uitgebreid. het aanbod werkt versterkend. en bovenal leidt de keuze voor duurzame merken en de doorgedreven productkennis tot algemene klanttevredenheid.

  • Premium

Van den broeck – prolians lanceert scanapp

Meerwaarde creëren, dat is dé doelstelling voor van den broeck - prolians. het bedrijf bood al een grote waaier aan diensten aan en voegt daar nu een bestelapp aan toe. “sinds de overname door descours & cabaud in 2011 ligt de focus radicaal op de klant. de drijfveer is eenvoudig: een klant moet kunnen vertrouwen op zijn partner. onze slogan is dan ook niet voor niets 'bouwen op vertrouwen'. we zetten de klant centraal en zoeken naar wat hij/zij nodig heeft om te groeien. klanten vragen naar een excellente service, maar hebben ook veel efficiëntievraagstukken. hiervoor hebben we een hele resem oplossingen."