Thema's
ArtikelsNieuwsHoe kiezen
  • chevron_right Bouwelementen
  • chevron_right Bouwruimtes
  • chevron_right Outdoor
  • chevron_right Bouwmaterialen
  • chevron_right Tools & machines
  • chevron_right Technieken

Zoekresultaten

  • Premium

Snel klaar én italiaans is win-win

Pizza en lasagne gaan door recente lanceringen verder op een nieuw elan. pasta is favoriet bij de belgen, de bijhorende sauzen maken hen het leven makkelijk.

  • Premium

Segment convenience blijft groeien in 2023

De conveniencemarkt was voor corona in volle groei, en dat lijkt nu niet anders. we mogen er niet vanuit gaan dat alleen singles convenienceproducten kopen. omwille van het gemak zijn ook senioren en gezinnen met kinderen gretige afnemers.

  • Premium

Tips voor succesvol diepvriesrayon

In de diepvriesvakken van de supermarkt vinden consumenten alle vereiste ingrediënten voor een lekkere maaltijd. toch biedt deze rayon nog veel mogelijkheden om extra te renderen.

  • Premium

Dossier mediterraanse gerechten

Dossier mediterraanse gerechten

  • Premium

Interview brema bereide maaltijden

Om te onderzoeken welke toekomst weggelegd is voor bereide maaltijden, konden we met onze vragen niet beter terecht dan bij anneleen vandewynckel, secretaris-generaal van brema, de sectorfederatie van bereide maaltijden in belgië.

  • Premium

Toekomstvisie foodretail volgens nielsen

Tekenden we tijdens de covidcrisis ongekende groeicijfers op in de verkoop in fmcg-producten, dan zien we vanaf het voorjaar 2021 een serieuze terugslag. tijd voor een gesprek met tom penninckx, analytical lead belgium bij nielsen, voor meer duiding.

  • Premium

Pasta

Van alle mediterraanse producten en gerechten vallen de italiaanse varianten het meest in de smaak. pasta behoort tot de grootste categorie. in belgië is de beetgare spaghetti de favoriet. deze markt is nog steeds aan het groeien en er worden nu ook gezonde alternatieven aangeboden zoals volkoren-, spelt- en haverpasta of bereide pastagerechten met enkel groenten.

  • Premium

Trends binnen de mediterraanse producten

De kritische consument is bewuster bezig met de ingrediënten en de oorsprong van de producten. de reeds gezonde mediterraanse keuken wordt steeds meer aangevuld met vegetarische, allergenenvrije en biologische varianten. daarnaast speelt duurzaamheid vandaag de dag een grote rol. aan de andere kant staat ook convenience centraal in onze haastige maatschappij.

  • Premium

Rijst

De rijstgerechten winnen steeds meer aan populariteit. vooral de ronde rijst valt in de smaak. in het zuiden van het land wordt er meestal gekozen voor risotto, terwijl men in het noorden eerder voor paella opteert. er is een duidelijke groei merkbaar in de ronde rijst, voornamelijk risotto. aangezien de consument van variatie houdt, werd er onlangs een parelcouscous gelanceerd. er bestaan ook gezonde varianten.

  • Premium

Presentatie mediterraanse producten

Aangezien de consument veel bewuster koopt, is een duidelijke verpakking met gezondheidslabels belangrijk. bovendien trekken de mediterraanse producten sneller aan wanneer ze worden gecombineerd in de rekken dan wanneer ze per categorie worden onderverdeeld tussen de andere producten in de winkel.

  • Premium

Aziatische voeding surft mee op succes van gezonde voeding

De opmars van aziatische voeding gaat verder. steeds meer belgen zijn op zoek naar gemakkelijk klaar te maken, exotische en natuurlijke producten met net dat ietsje meer. ook de retailsector heeft de vraag van de consument goed begrepen en zorgt voor een gevarieerd aanbod aan premiumproducten in een gebruiksvriendelijke verpakking. naast het toenemende succes van de wok dringt de aziatische voeding ook steeds meer door in het hele barbecuegebeuren en scoren kokosmelkproducten van langsom beter.