Een ek of wk voetbal staat garant voor heel wat beleving en zorgt voor hogere verkoopcijfers. een passend hapje en drankje mag dus zeker niet ontbreken en een tricolore accessoire maakt het helemaal af.
Een bewustere consumptie en de aanhoudende crisis liggen aan de basis van de aanhoudende daling in verkoopvolumes. pils blijft populair, maar alcoholvrije en speciale bieren winnen veld. doe daar uw voordeel mee en zet in op nieuwigheden
Wij polsten gedurende januari en februari naar de verwachtingen in het kader van het ek voetbal bij de lezers van retail magazine. hieruit blijkt o.a. dat zoute snacks het grootste verkoopspotentieel hebben in die periode.
In februari 2018 nam interstock dranken vanquathem onder handen. het mag gezegd zijn: het resultaat is verbluffend. de koude drankencentrale is omgetoverd tot een gezellige shop. houten en donkergrijze elementen, de juiste verlichting en lage rekken zorgen ervoor dat de klant een aangename shopervaring krijgt. met resultaat, zo blijkt, want klanten die langer in je winkel willen blijven, geven ook meer uit.
Voorzitter jean-louis van de perre van belangenvereniging belgische brouwers ziet ondanks de nog steeds lichtjes dalende bierconsumptie in belgië een belangrijke rol weggelegd voor de retailsector. door nog meer in te zetten op bier als lokaal product, kan het aandeel van de retail nog meer stijgen, meent de brouwersvereniging.