Thema's
ArtikelsNieuwsHoe kiezen
  • chevron_right Bouwelementen
  • chevron_right Bouwruimtes
  • chevron_right Outdoor
  • chevron_right Bouwmaterialen
  • chevron_right Tools & machines
  • chevron_right Technieken

Zoekresultaten

Netwerk met de top van de sector op de hima nieuwjaarsreceptie

De jaarwisseling is een tijd voor reflectie en nieuwe voornemens, en wat is een betere manier om 2025 te beginnen dan samen met gelijkgestemden te proosten? op dinsdag 21 januari organiseert hima, dé aankoopgroepering, een sprankelende ...

Meer omzet door slimme folders

Fysieke folders blijven een van de krachtigste marketingtools voor retailers, zelfs in het digitale tijdperk. uit recent onderzoek van bdmedia blijkt dat 77% van de belgische consumenten aankopen doet op basis van folders.

Next-gen e-commerce: vijf sleutels tot succes

E-commerce ondergaat een fundamentele transformatie die de manier waarop consumenten kopen en bedrijven verkopen volledig hertekent. deze technologische impulsen leiden tot wat mckinsey ‘next-gen e-commerce’ noemt.

Verkopen via de c.r.a.c.

Dit artikel heeft als hoofdbedoeling jouw manier van verkopen te optimaliseren en dit door het behandelen van jouw winkelbezoeker via de c.r.a.c.-structuur: eerst chambreren/charmeren, om vervolgens een raadsel op te lossen, appetijt te geven ...

De kracht van de retentie-economie

Het boek ‘de retentie-economie, trouwe klanten als competitief voordeel’ van peter snoeckx, verscheen bij lannoo campus. het biedt een heldere en pragmatische leidraad om producten en diensten aan te bieden als abonnement.

De relevantie van strategische retailmarketing

In de doe-het-zelfbranche worden prijzen vaak bepaald met behulp van traditionele retailmethoden. er kan echter een effectievere prijsstrategie worden ontwikkeld. zo biedt het identificeren van vier verschillende klanttypes ...

Maak jouw klant trouw dankzij een vip-behandeling!

Een 1to1-benadering in een slagzin: ‘klant, vertel me wie je bent, wat je wilt, waarom je het wilt, uiterlijk wanneer je het wilt, en hoe je het wilt; ik doe minstens twee gepersonaliseerde voorstellen; jij koopt aan; ik onthou de totale context, en ten gepaste tijde contacteer ik jou terug.

'uitblinken met je winkel of showroom'

In een tijd waarin de retailsector voortdurend evolueert en retailers geconfronteerd worden met uitdagingen zoals veranderend consumentengedrag, opkomst van e-commerce en economische onzekerheid, biedt het boek 'uitblinken met je winkel of showroom' van charlotte cools waardevolle inzichten en concrete strategieën.

  • Premium

Zijn uw klanten méér dan kopers?

Gewilde klanten zijn voor de winkelier pas excellent wanneer ze ambassadeur, prospecteur en databank zijn. uw klanten zijn ook uw echte werkgevers!

  • Premium

Jouw winkelbezoeker nog efficiënter laten kopen dankzij jouw btw

'btw staat toch voor 'belasting op toegevoegde waarde' en heeft in wezen niets te maken met klantvriendelijk denken en handelen?’ dat klopt, maar toch heeft het nog een tweede rendabele betekenis.

Het belang van een duurzame toekomstvisie voor winkelgebieden

Het opstellen van een strategisch en toekomstgericht detailhandelsbeleid is cruciaal om de lokale handel levendig te houden. hier komt de detailhandelscoach in beeld.

  • Premium

Emoties doen klanten kopen

Verkopen betekent anderen overtuigen of overhalen door te tonen wat je zegt en beweert. overtuigen doe je met je hoofd, overhalen met je hart. de meest efficiënte manier om iemand te overtuigen of overhalen is door te laten voelen dat de voorstellen of ideeën van haar of hem komen.

  • Premium

Tien winstgevende tips over prijs

Betalen is de activiteit die mensen het minst liefst doen in hun leven. per definitie denkt het brein ook nooit in geld, wel in gevoelens die het oproept. hoe onredelijker een prijs ervaren wordt, hoe groter de pijn.

  • Premium

Maak van jouw consumer een prosumer!

Wist je dat 86 procent van de consumenten zegt geen of weinig vertrouwen te hebben in reclameboodschappen? en dat 72 procent aangeeft zich te laten beïnvloeden door de aanbevelingen van vrienden en familie bij het aankopen van een product?

  • Premium

Werkt uw netwerk al voor u?

Netwerken is weer helemaal terug. maar halen we er genoeg uit? het kan beter, vindt pieterjan bonne. de docent en onderzoeker wil bedrijven helpen om hun netwerk te intrumentaliseren. "een goed netwerk is een verzekering op de toekomst."

  • Premium

Klantvriendelijke 1ste excellente indruk maken

Tijdens de 1ste 5 à 10 seconden van een onderhoud beoordeel je sowieso het volgende: vind je de gesprekspartner betrouwbaar? intelligent? sympathiek? als je eenmaal een indruk hebt van iemand, dan is die nog maar moeilijk te veranderen.

  • Premium

Zeven tips voor rendabele kortingen

Respecteer altijd het principe: 'voor wat, hoort wat!' een prestatie vereist een gelijkwaardige tegenprestatie. een gunst verwacht vroeg of laat een wederdienst, zoals de aankoop van een product in grotere hoeveelheden.

  • Premium

Nieuw ecosysteem van consumenten-certificaties

Philippe gelder, ceo voted product of the year worldwide, legt uit wat de belangrijkste wijzigingen zijn op het vlak van de methodologie voor de toekenning van de erkenningen binnen het ‘ecosysteem van consumenten-certificaties’.

  • Premium

Maximale tevredenheid van klanten leidt tot meer winst

Tevreden klanten brengen uiteindelijk meer geld in het laatje dan je denkt …! klanten die tevreden zijn, gaan meer kopen (meer producten en/of frequenter) in jouw winkel en daardoor meer winst genereren.

  • Premium

Opleiding retail- en winkelmanagement

Goed opgeleid winkelpersoneel vinden is beslist geen evidentie. gelukkig zijn er wel enkele opleidingen die potentiële medewerkers klaarstomen voor de retailbranche.