Thema's
ArtikelsNieuwsHoe kiezen
  • chevron_right Bouwelementen
  • chevron_right Bouwruimtes
  • chevron_right Outdoor
  • chevron_right Bouwmaterialen
  • chevron_right Tools & machines
  • chevron_right Technieken

Zoekresultaten

Chocoladefabrikant libeert bouwt samen met ngo cunina aan een betere toekomst

Iedereen is dol op chocolade, maar de cacaoboer die zorgt dat wij er in belgië van kunnen genieten, staat vandaag voor veel uitdagingen. chocoladefabrikant libeert en ontwikkelingsorganisatie cunina slaan de handen in elkaar voor een pilootproject in peru.

  • Premium

Vlamingen kopen steeds vaker bio

In 2021 werd in heel belgië 992 miljoen euro aan bio gespendeerd, en dat betekent dat de bioverkoop er met 4% op vooruit gaat. de groei van bio in vlaanderen gaat sneller dan in heel belgië.

  • Premium

Impact ek voetbal op de winkelvloer

Wij polsten gedurende januari en februari naar de verwachtingen in het kader van het ek voetbal bij de lezers van retail magazine. hieruit blijkt o.a. dat zoute snacks het grootste verkoopspotentieel hebben in die periode.

  • Premium

Retail concretiseert doelstellingen om cacaoteelt duurzaam te maken

Vanaf 2025 moet alle chocolade, geproduceerd of verhandeld in belgië, vol­doen aan enkele standaarden. zo dient het eindproduct voorzien te zijn van een certificaat en/of moet het vervaardigd zijn met cacaoproducten van bedrijfs­eigen duurzaamheidsprogramma’s. wij spraken met els haelterman, binnen belgië verantwoordelijk voor de verdere implementatie van een recent ondertekend partnerschap tussen retailketens en het middenveld: beyond chocolate. “de consu­ment is hier klaar voor.”

  • Premium

Passie voor producten van bij ons

Al tachtig jaar wordt er in vlaanderen bijzondere aandacht besteed aan agrarische en visserijproducten van eigen bodem. tot 1993 gebeurde dit onder de noemer van de nationale dienst voor afzet van land- en tuinbouwproducten (ndaltp), en de voorbije 25 jaar nam vlam (vlaams centrum voor agro- en visserijmarketing) deze marketing- en promotietaak voor zijn rekening. tijdens een panelgesprek om dit jubileum te vieren gaven vakmensen uit de sector een blik op het werkveld met als centrale noemer het begrip 'passie'.

  • Premium

Belgen verstoppen hun chocolade voor partner, kinderen of ouders

Côte d’or wilde weten wat de relatie is tussen de belg en chocolade, en hoe hij of zij die het liefst eet. uit het onderzoek, gevoerd bij maar liefst 1.002 landgenoten door het onafhankelijke onderzoeksbureau insites consulting, kwamen enkele verrassende resultaten.

  • Premium

Vijf tips voor een succesvolle rayon

  • Premium

Blik op de trends

  • Premium

Chocolademarkt onder de loep