Iedereen is dol op chocolade, maar de cacaoboer die zorgt dat wij er in belgië van kunnen genieten, staat vandaag voor veel uitdagingen. chocoladefabrikant libeert en ontwikkelingsorganisatie cunina slaan de handen in elkaar voor een pilootproject in peru.
Chocoladefabrikant libeert en ontwikkelingsorganisatie cunina slaan de handen in elkaar voor een pilootproject in het peruviaanse district chungui waarbij ze 50 kinderen uit de gemeenschap van cacaoboeren ondersteunen.
Pasen valt laat in 2025. maar libeert is al klaar om u te helpen met uw bestellingen. libeert verblijdt de kinderen (en de iets ouderen …) niet alleen met chocoladefiguren en paaseitjes maar ook met de nieuwe hot chocolate bomb.
Word nu abonnee en krijg toegang tot onze online premiumartikels, ontvang alle print magazines per post en krijg er een boek inspirations 2022 t.w.v. 25 euro bovenop.
In 2021 werd in heel belgië 992 miljoen euro aan bio gespendeerd, en dat betekent dat de bioverkoop er met 4% op vooruit gaat. de groei van bio in vlaanderen gaat sneller dan in heel belgië.
Ontdek gratis het vakblad retail. u krijgt 2 maanden toegang tot onze premium content en ontvangt 1 gedrukt magazine per post!
Word nu abonnee en krijg toegang tot onze online plusartikels, ontvang alle print magazines per post en krijg er de mobiele accu-ledspot t.w.v. 59 euro bovenop.
Word nu abonnee en krijg toegang tot onze online plusartikels, ontvang alle print magazines per post en krijg 25% korting op dit abonnement.
Vakinformatie voor retail professionals
Vanaf 2025 moet alle chocolade, geproduceerd of verhandeld in belgië, voldoen aan enkele standaarden. zo dient het eindproduct voorzien te zijn van een certificaat en/of moet het vervaardigd zijn met cacaoproducten van bedrijfseigen duurzaamheidsprogramma’s. wij spraken met els haelterman, binnen belgië verantwoordelijk voor de verdere implementatie van een recent ondertekend partnerschap tussen retailketens en het middenveld: beyond chocolate. “de consument is hier klaar voor.”
Côte d’or wilde weten wat de relatie is tussen de belg en chocolade, en hoe hij of zij die het liefst eet. uit het onderzoek, gevoerd bij maar liefst 1.002 landgenoten door het onafhankelijke onderzoeksbureau insites consulting, kwamen enkele verrassende resultaten.