Krasloten Partnercontent

Van een nieuwe look tot een volledige facelift van je winkel met de Nationale Loterij

Remodeling gevel Nationale Loterij

De Nationale Loterij is sinds de zomer van 2022 bezig met de uitrol van een nieuw concept voor permanent publiciteitsmateriaal in haar verkooppunten. Nog tot en met eind 2024 zullen haar field teams samen met jou de beste locaties daarvoor bepalen. Met deze vernieuwingsoperatie wil men de spelen van de Nationale Loterij herkenbaarder maken voor je klanten hetgeen jouw verkooppunt ten goede komt.

Nieuwe huisstijl

Deze grondige transformatie was nodig omdat een deel van het huidige permanente publiciteitsmateriaal verouderd was en het een gebrek aan consistentie vertoonde. De Nationale Loterij heeft bovendien begin 2022 haar huisstijl geactualiseerd. Tegelijk werden ook de 4 belangrijkste spelfamilies in die nieuwe visuele identiteit geïntegreerd. Deze koerswijziging en de noodzaak om het materiaal aan te passen, zijn vooral het gevolg van de sterke evolutie van het distributienetwerk in de voorbije 10 jaar. Door de diversificatie van de types verkooppunten werd het noodzakelijk om de publicitaire voorzieningen aan te passen aan de verwachtingen van de shopper van vandaag. En daarnaast is het ook de bedoeling om de aanwezigheid van de spelen van de Nationale Loterij goed herkenbaar te maken.

xx
De Nationale Loterij is bezig met de uitrol van een vernieuwde visuele aanwezigheid in haar verkooppunten

Herkenbaarheid

De uitdaging was om winkelmateriaal te ontwerpen dat in zoveel mogelijk types winkelomgevingen of retailkanalen kan worden ingezet. Kwestie van tegelijk herkenbaarheid en een uniforme identiteit te creëren. “Dat is een positieve zaak voor de speler en komt vervolgens ook de retailer ten goede”, meent men. “De aanwezigheid van het merk Nationale Loterij op het materiaal zal het nodige vertrouwen wekken en duidelijk maken dat onze spelen veilig zijn. Dat is belangrijk!” De aantrekkelijkheid van het nieuwe concept moet ook bijdragen tot meer trafiek hetgeen leidt tot meer verkoop van onze spelen en meer mogelijkheden om andere producten te verkopen.

Noem deze operatie gerust een rebranding van het volledige retailnetwerk van meer dan 7.500 verkooppunten. De raamstickers, toogbankdisplays, geldschalen en nog vele andere artikelen (zullen) worden vervangen door nieuw materiaal. Dit is een verandering van formaat! Daarom wordt de inspanning over 3 jaar gespreid: dit jaar zullen meer dan 1.500 verkooppunten over het nieuwe materiaal beschikken. Tegen eind 2024 zou de uitrol over het hele netwerk een feit moeten zijn.

Een groot verschil met het huidige winkelmeubilair is dat voortaan de branding van het bedrijf ‘Nationale Loterij’ systematisch zal worden gekoppeld aan een aantal merken. Met name Lotto, EuroMillions, Win for Life en CA$H worden op de voorgrond geplaatst. Het komt er dus op aan een goed evenwicht te vinden tussen de visibiliteit van de spelen en de branding van het merk 'De Nationale Loterij'.

xx
De raamstickers, toogbankdisplays, geldschalen en nog vele andere artikelen (zullen) worden vervangen door nieuw materiaal

Zones

Het is niet de bedoeling om alle permanente publiciteitsmaterialen zoals ze nu in de winkels staan 1 op 1 te vervangen. Binnen en buiten het verkooppunt werden 4 zones geïdentificeerd die verschillende specifieke doelstellingen invullen en die belangrijk zijn voor het pad dat de shopper aflegt in het verkooppunt: de merkbekendheid ondersteunen om de shopper gerust te stellen of te stimuleren tot aankoop. Met deze oefening wil de Nationale Loterij de visibiliteit van haar spelen verbeteren en een goede zichtbaarheid van de reclamecampagnes binnen en buiten het verkooppunt mogelijk maken. Met als finale doel: meer trafiek naar en een hogere verkoop in je winkel.

Nationale Loterij remodeling
Met deze vernieuwingsoperatie wil men de spelen van de Nationale Loterij herkenbaarder maken voor je klanten hetgeen jouw verkooppunt ten goede komt
NATIONALE LOTERIJ
DE BROUCKEREPLEIN 9-13
1000 BRUSSEL
+3222384511
www.nationale-loterij.be
Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 
Geschreven door Dimitri Van Moerkercke
Verruim uw
vakkennis
magazine
Lees meer

Lees ook

Cookies

Retail maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met het privacy- en cookiebeleid.