“Blij dat mijn familie voor Spar Colruyt Group koos”
NICKY WUYTS VAN SPAR BOOISCHOT AAN HET WOORD

Spar Colruyt Group gaat er prat op samen met alle franchisenemers te ondernemen vanuit een waardengedreven klantgericht partnership. Nicky, zaakvoerder van Spar Booischot, beaamt dat volmondig. Vier jaar geleden werd haar winkel verbouwd naar het nieuwe Sparconcept. Ook in die periode kreeg ze de nodige ondersteuning van Spar Colruyt Group.
Derde generatie
Nieuwe Sparconcept
Nicky Wuyts van Spar Booischot heeft niet zelf voor Spar gekozen. Dat deden de generaties voor haar. Sinds 1964 is de winkel in het dorp van Booischot in handen van de familie. Haar grootouders begonnen ermee, haar vader nam de winkel over en sinds tien jaar staat Nicky aan het roer. Vier jaar geleden werd de winkel (650 m2) volledig verbouwd volgens het nieuwste concept van Spar Colruyt Group.
Contact met buurt
Het resultaat mag er zijn. Alle assortimenten komen beter tot hun recht. We zien ook streekgebonden producten. Nicky: “Het contact met de buurt is belangrijk voor ons. Dus is het logisch dat ook producten uit de regio een plaats krijgen: bier uit Begijnendijk, roomijs van de hoeve hier wat verderop enzovoort.”
100% steun bij remodelling
Nicky over de remodelling: “De overstap van bediening naar zelfbediening was toch wel groot. Omdat de winkel toen drie weken gesloten was, hebben we ervan geprofiteerd om de medewerkers in die tijsdspanne te laten meedraaien bij collega’s waar zelfbediening al een feit was. Het is een andere manier van werken en de hoofdzetel heeft ons daarin goed begeleid. Er was bij de opstart continu een team van Spar Colruyt Group bij ons. Dat team leerde ons bijvoorbeeld omgaan met afval en te werken met de nieuwe snijmachines, die nu meteen ook verpakken. En we kregen hulp bij de planning van de bestellingen, die door de overstap naar zelfbediening aangepast moest worden.”

Spar Colruyt Group ontzorgt
Na de opening van de nieuwe winkel hebben de vaste adviseurs van Spar de opvolging overgenomen. Nicky: “De eerste maanden speelden ze echt nog heel kort op de bal. Er kon dus niets mislopen eigenlijk. Ondertussen zijn we natuulijk al goed vertrouwd met het nieuwe winkelconcept en komen de adviseurs van alle afdelingen weer ‘gewoon’ regelmatig langs. Spar Colruyt Group ontzorgt ons toch van een heleboel praktische zaken.”
Opleidingen en fijne bijeenkomsten
Wat Nicky ook apprecieert, zijn de opleidingen die Spar Colruyt Group geeft. Zij volgde bijvoorbeeld een opleiding stockbeheer om bedreven te worden in het computerprogramma dat daarvoor gebruikt wordt. “En ook de maandelijkse regionale vergaderingen die de Spar organiseert, zijn de moeite waard. Je steekt er veel op en we komen allemaal goed overeen met de collega’s.” Kortom, Nicky is dus blij dat ‘haar voorgangers’ voor Spar kozen.
Klant vindt inspiratie
Hoe ziet Nicky de toekomst? “Rooskleurig. Tijdens corona herontdekte de consument het plezier van elke dag vers te eten en van kookmomenten thuis. Hij zocht daarvoor een winkel die hem kon insprireren. En ja, bij Spar doet hij ideetjes op, vindt hij lekkere hapjes voor bij het aperitief en lekker vlees, een uitgebreid aanbod brood en dagverse groenten en fruit. We hebben er alle vertrouwen in dat de klant dat zal blijven appreciëren.”
DE REGENBOOG 8
2800 MECHELEN
+3225831111
Wim Van Remoortel
Ondernemen@retailpartnerscolruytgroup.be
www.sparretail.be
