My bpost app brengt klanten naar uw afhaalpunt
De My bpost app vergemakkelijkt het leven zowel van jou als afhaalpunt als van jouw klanten. Bovendien worden gebruikers gestimuleerd om hun pakjes in jouw PostPunt te laten leveren via de Direct Rerouting-optie. Dat zorgt voor meer klanten die bij jou in de winkel langskomen.
Volg, ontvang en verzend in 1 app
Met de My bpost app kunnen alle pakjes heel eenvoudig in één enkele app verstuurd, ontvangen en opgevolgd worden, alsook de pakjes van andere leveringsbedrijven zoals PostNL of DHL. Via meldingen blijf je op de hoogte van de status van al je pakjes. Maak ook komaf met frustraties omdat de postbode net langskwam toen je niet thuis was. In de app vraag je bpost via MijnVoorkeuren simpelweg waar je je pakje wilt laten leveren. Zo kan je het bijvoorbeeld rechtstreeks in het postpunt, pakjespunt of parcel locker laten leveren. Het pakje is diezelfde dag nog beschikbaar en deze groene oplossing verkort bovendien de afstand die jouw pakje moet afleggen. Maak en druk ook snel zelf je verzendetiketten af en betaal in alle veiligheid de btw en invoerkosten op pakjes van buiten de EU. Maar het allerbelangrijkste – je blijft beschermd tegen frauduleuze phishing e-mails.
Jouw onmisbare bondgenoot
Maar ook voor jou als afhaalpunt hangen een boel voordelen verbonden aan de My bpost app:
- De barcode van het pakje is steeds beschikbaar. Veel klanten hebben de barcode van hun pakje niet mee, wat voor heel wat tijdverlies zorgt. Met de My bpost app is dat probleem zo opgelost! Ook de barcodes van je retours worden in de My bpost app bewaard.
- Je hoeft geen btw en invoerkosten meer te innen, die kunnen gewoon online via de app betaald worden.
- Met de app kan de klant zelf zijn pakjes opvolgen, je hoeft dit niet langer voor hem op te zoeken.
- Met de Direct Rerouting-optie in de app, kan de klant zijn pakjes rechtstreeks in jouw PostPunt laten leveren. Je krijgt meer bezoekers over de vloer, en de kans op extra aankopen stijgt. 1 activatie van Direct Rerouting brengt gemiddeld 8 tot 10 pakjes, en dus 8 tot 10 terugkerende klanten, met zich mee.
De app vergemakkelijkt dus het leven voor zowel jou als jouw klanten. Raad hen daarom aan om de My bpost app te downloaden. Via jouw Field Manager kan je een sticker met QR-code verkrijgen om op de toonbank te kleven. Bij het scannen kunnen uw klanten de app in één twee drie downloaden en installeren.
Ben jij al afhaalpunt?
Een afhaalpunt in jouw zaak zorgt voor extra klanten die over de vloer komen. Je kiest zelf welke diensten je graag zou aanbieden. Met een Postpunt bied je post-, pakjes- en financiële diensten aan, als PakjesPunt enkel pakjesdiensten en -producten, met een parcel locker kunnen klanten 24/7 terecht bij u voor de pakjesdiensten. In alle 3 de gevallen wordt jouw zaak in de kijker gezet door bpost gevelreclame en word je teruggevonden op hun website. Al wat daar tegenover moet staan, is dat jouw winkel zich op een gunstige ligging bevindt, dat er voldoende winkeloppervlakte beschikbaar is om opslagruimte voor de pakjes in te richten en dat je klantgericht bent.
Nieuwe Europese wetgeving
De Europese Unie heeft haar regels rond goedkope buitenlandse pakjes aangepast. Vanaf 1 juli zullen consumenten ook op online bestellingen met een waarde van minder dan 22 euro, btw en invoerkosten moeten betalen als deze pakjes buiten de EU besteld worden. Deze kosten worden betaald voor levering en verlopen via de My bpost app of via de bpost Track & Trace. Rechtstreeks aan de postbode of in een Postkantoor of PostPunt betalen, is niet langer mogelijk.
