Elisabeth Fenaux volgt Thijs Claes op als CEO van Daddy Kate België
Familiebedrijf kiest voor externe CEO
Bij drukkerij Daddy Kate België, gevestigd in Sint-Pieters-Leeuw, is Elisabeth Fenaux benoemd tot CEO. Fenaux neemt de fakkel over van Thijs Claes en wordt daarmee de eerste niet-familiale CEO van het bedrijf. Thijs Claes schuift door naar Daddy Kate Group, de familiale holding boven de drukkerij.

Elisabeth Fenaux kwam in september vorig jaar aan boord bij Daddy Kate France, een van de zusterbedrijven van Daddy Kate in het Noord-Franse Libercourt. De West-Vlaamse manager heeft ervaring in de grafische sector en was onder meer actief bij Zquadra Digital Printing in Kuurne.
Langetermijnvisie
“Ik heb veel bewondering voor de ondernemende spirit en leiderschapskwaliteiten van Elisabeth Fenaux”, zegt Thijs Claes. “Daddy Kate België is bij haar in goede handen. Ik geef met veel vertrouwen de fakkel door.”
Bij Daddy Kate België komt Fenaux aan het roer van een familiebedrijf met honderd medewerkers. De drukkerij realiseert een omzet van 25 miljoen euro. “Toen ik voor het eerst op bezoek ging bij Daddy Kate, was ik sterk onder de indruk van de bedrijfscultuur en de aanwezige technologie”, duidt Elisabeth Fenaux. “Het machinepark is fenomenaal, maar vooral de langetermijnvisie sprak mij enorm aan.”
Thijs Claes stond elf jaar aan het hoofd van Daddy Kate België. Hij nam samen met zijn zussen Sandra en Heidi als tweede generatie het bedrijf over van zijn ouders in 2009. De sportieve germanist-filosoof werd CEO in 2013 op 29-jarige leeftijd, toen Claes Printing en Roels Printing met elkaar fuseerden en zijn vader, Guido Claes, met pensioen ging. Sindsdien volgden verschillende overnames en werd de nieuwe naam Daddy Kate gekozen.
Netwerk van complementaire bedrijven
Voortaan zal Thijs Claes zich concentreren op Daddy Kate Group, de investeringsmaatschappij van de familie Claes. Sinds 2017 bouwt de familie aan een netwerk van complementaire bedrijven in de grafische industrie en de communicatiesector. Daddy Kate Group is actief in België en Frankrijk en telt momenteel zeven bedrijven en 275 medewerkers, samen goed voor een geconsolideerde jaaromzet van 75 miljoen euro.
“Ook in de volgende jaren willen we blijven groeien op een gezonde en verantwoorde manier. We bekijken voortdurend opportuniteiten om de groep te versterken, ons aanbod te diversifiëren of ons afzetgebied te vergroten”, aldus Thijs Claes.
Daddy Kate Group overkoepelt vijf bedrijven in België (Daddy Kate België, communicatiebureau Comith, Cartim, Publi-FDM en ICR) en twee in Frankrijk (Daddy France in Rijsel en Imprimerie Faurite in Lyon).