Groep Kenis nieuwe Nissan-concessie in Turnhout
Sinds enkele weken is Kenis Turnhout officiële (en enige) verdeler van het merk Nissan in de brede regio rond Turnhout. Zij zullen Nissan, naast de huidige merken verdelen. “Enige tijd geleden zijn we met het merk Nissan in contact gekomen”, vertelt Caroline Wouters, bestuurder van Groep Kenis. “We vonden in elkaar een sterke partner en goede match op het vlak van organisatie en structuur.”
“De solide basis van Groep Kenis met o.a. de verzekerde opvolging en duidelijke toekomststrategie, maakte ons bedrijf tot een mooie referentie in de Kempen voor Nissan,” vult Caroline nog aan. “We zijn dan ook zeer blij dat Nissan ons bedrijf de kans geeft om het merk in de regio Turnhout te voeren.”
“We zijn zeer verheugd om een ervaren dealer als Groep Kenis, met haar twee vrouwelijke ondernemers Margot Kenis en Caroline Wouters te mogen verwelkomen in ons netwerk”, zegt Laurent Brener, DND (Dealer Network Development) director bij Nissan BeLux. "We kijken ernaar uit om de ontwikkeling van ons merk in Turnhout en omstreken verder te zetten met deze dynamische, professionele en gestructureerde familiegroep. En dat met de komst van vijf nieuwe, uitstekend uitgeruste geëlektrificeerde modellen tegen het einde van het jaar."
Met de toevoeging van Nissan aan de site van Turnhout, zet Groep Kenis een verdere stap in zijn groeistrategie. De Groep voert vanaf nu vier merken: Renault, Dacia, Alpine en Nissan.
“Garage Kenis bestaat 59 jaar en groeide in die tijd uit tot een bedrijf met vier filialen. Ondernemen zit onze familie in de genen. Durven ondernemen is dan ook een van onze strategische pijlers, net zoals inzetten op groei en investeren in structuur en medewerkers”, stelt Caroline Wouters.
De activatie van het merk Nissan binnen Kenis Turnhout, zal ook extra werkgelegenheid opleveren. Zowel in de naverkoop als in de werkplaats zullen er extra mensen worden aangeworven. In eerste fase maakt huidig verkoper Kristof Sips de switch van Renault naar Nissan. Kristof Sips zal het aanspreekpunt voor de verkoop worden.
Nissan, Mitsubishi Motors en Renault vormen samen één van de grootste allianties ter wereld. “Concreet wil dat zeggen dat alle modellen en chassis grotendeels samen ontwikkeld worden op dezelfde productieplatformen”, vertelt Stijn Bastiaens, salesmanager van Groep Kenis. “Dit zorgt o.a. op het vlak van onderhoud voor een efficiënte integratie met de bestaande technieken die we reeds in huis hebben en die onze mensen reeds eigen zijn. Er zijn weinig tot geen extra oplossingen nodig om het merk bij onder onze vleugels te nemen”.
“Op het commerciële vlak is het een mooie aanvulling voor onze klanten. Met Nissan erbij, blijven we een zeer brede klantgroep aanspreken en verbreden we ons aanbod. Deze stap past perfect binnen onze groeiplannen”, aldus Stijn.