Concept notte focust op duurzame relatie met schrijnwerkers
“Ontzettend belangrijk dat de klant in geen geval een nummer wordt”
Concept Notte verwezenlijkt diverse projecten: niet alleen keukenkasten, dressings en opbergmeubels, maar ook elementen voor de inrichting van professionele of commerciële ruimtes. Maar, net als op de rest van de arbeidsmarkt, maakte de COVID-19-pandemie het de onderneming Concept Notte niet makkelijk. De heren Notten en Reding beslisten om voortaan op professionele schrijnwerkers en plaatsers te focussen. Dat lijkt hen de beste keuze voor het bedrijf.
presentatie
De onderneming Concept Notte wordt door twee partners geleid: Fabian Notte en Charles Reding. De werkplaats ligt in Groot-Bijgaarden, aan de Brusselse rand, en legt zich voornamelijk toe op het versnijden en bewerken van panelen voor professionele klanten.
Concept Notte staat eveneens in voor de kantenverlijming en de voorbereiding op de assemblage.
Voor bepaalde projecten wordt het plaatsersteam ingezet wanneer de klant de plaatsing niet zelf kan uitvoeren.
Projecten
De heren Notte en Reding verwezenlijken diverse projecten: niet alleen keukenkasten, dressings en opbergmeubels, maar ook elementen voor de inrichting van professionele of commerciële ruimtes.
Ze maken ook presentatiestaanders.
Service
In zeldzame gevallen is het mogelijk dat de klant op de werf een probleem aantreft, bijvoorbeeld een stuk dat beschadigd is of een gebrek vertoont. “Dan maken we het paneel of het onderdeel zo snel mogelijk opnieuw. We stellen alles in het werk om de productie zodanig in te plannen dat we een zo kort mogelijke leveringstermijn kunnen garanderen”, verklaart meneer Reding.
CNC-machine
Veel schrijnwerkers kampen met hetzelfde probleem: te weinig plaats en middelen. Daarom kunnen ze soms moeilijk grote projecten aanvaarden omdat ze niet over het geschikte materiaal beschikken.
De onderneming Concept Notte investeerde dus in een nesting-CNC-machine om aan te bieden wat zelfstandigen niet kunnen.
Assemblagesysteem
De onderneming Concept Notte verkiest de Cabineo van het merk Lamello als assemblagesysteem. Het systeem heeft vele voordelen: een snelle en eenvoudige assemblage en de mogelijkheid om, indien nodig, te demonteren zonder de panelen te beschadigen. Indien de klant dat wenst, kunnen de panelen uiteraard zonder het Cabineo-systeem worden bewerkt.
Materialen
Wat de materialen betreft, legt Concept Notte de nadruk op kwaliteit: “Onze ervaring leert ons dat de kwaliteit van de grondstof essentieel is voor een optimaal resultaat. We verwerken diverse types panelen: melaminespaanplaat, laminaat en mdf, maar ook Corian, Staron, Trespa en plexi.
Voor de kantenverlijming maakt de werkplaats in 95% van de gevallen gebruik van Egger ABS-kanten, maar de keuze van de kantenband is uiteraard gebaseerd op de gekozen materialen.
Voor het beslag zijn we in zee gegaan met Blum, want dit merk biedt vandaag voor ons zowel kwaliteit als technologie. Om laden op maat te vervaardigen, werken we hoofdzakelijk met het assortiment Legrabox van Blum, maar de uiteindelijke keuze hangt natuurlijk af van de vraag van de klant.”
COVID-19
Net als op de rest van de arbeidsmarkt, maakte de COVID-19-pandemie het de onderneming Concept Notte niet makkelijk. “Onze activiteit is maandenlang stopgezet. Zodra de lockdownmaatregelen werden versoepeld, zijn we echter meteen weer aan de slag gegaan om de productie van de on hold gezette projecten te hervatten”, vertellen beide partners.
Visie en toekomst van het bedrijf
De visie van het bedrijf is om een flexibele en kwaliteitsvolle service te bieden, rekening houdend met de gevraagde termijnen. Daarnaast wil het bedrijf aandacht hebben voor de wensen van de klanten om zo goed mogelijk aan hun noden te voldoen.
De heren Notten en Reding beslisten om voortaan op professionele schrijnwerkers en plaatsers te focussen. Dat lijkt hen de beste keuze voor het bedrijf. Daarmee willen ze een partnerschapsrelatie en geen concurrentiële relatie met de schrijnwerkers tot stand brengen. “We vinden het ontzettend belangrijk om het menselijke contact te behouden. De klant mag in geen geval een nummer worden, zoals dat maar al te vaak gebeurt.”