Hybrid BrandZ introduceert Artflow 25.03
De BrandZ-businessunit van Hybrid Software kondigt de lancering aan van Artflow 25.03, de nieuwste update van het platform voor artworkmanagement. De nieuwe release is ontworpen om creatieve workflows te stroomlijnen, goedkeuringsprocessen te versnellen en de samenwerking tussen afdelingen te verbeteren.
"Met deze nieuwe Artflow-release draait het erom om de gebruikelijke chaos te elimineren - of het nu gaat om versiebeheer, vertalingen of simpelweg deadlines halen met meerdere leveranciers in het spel", zegt Igor Vandromme, VP/GM bij Hybrid BrandZ. "We hebben het allemaal een beetje eenvoudiger, een pak slimmer, en vooral veel bruikbaarder gemaakt voor de mensen die er elke dag op rekenen."
Minder fouten
Zo biedt de nieuwe Copy Management-module een gestructureerde aanpak voor het beheer van marketing- en juridische teksten. Dankzij gecentraliseerde copy sheets, AI-gestuurde meertalige vertalingen en validatie, en GS1-conforme tracking, kunnen teams goedgekeurde teksten efficiënt hergebruiken voor varianten of updates. “Zo wordt consistentie gegarandeerd en de time-to-market verkort. Bovendien bevordert de module de samenwerking tussen redacteurs en validators, wat leidt tot minder fouten en kortere goedkeuringscycli”, stelt Hybrid BrandZ.
Anotatietool
Proofscope, de geïntegreerde annotatietool van Artflow, ondersteunt nu ook doorhalingen, vervangingen en notitiestatussen, met directe exportmogelijkheden naar Adobe InDesign en Acrobat. Daarnaast maakt het statusbeheer van notities in PDF-rapporten het mogelijk om teams op één lijn te houden en revisies gestructureerd te laten verlopen.
Artflow kreeg een nieuwe dual-dock interface die een referentieweergave combineert met een werkruimte, wat de overzichtelijkheid ten goede komt. De assetbibliotheek is eveneens uitgebreid met tussentijdse opslagmogelijkheden, versiebeheer en verbeterde integratie met externe bibliotheken.
De update bevat tevens meertalige ondersteuning (Engels, Spaans, Frans, Italiaans en Duits), mogelijkheden voor gepersonaliseerde branding, geavanceerde filtering van deelnemers, metadata-gestuurde workflows en verbeterde rapportering.