Verpakking & label

Logitech stapt over op papieren verpakkingen

Logitech, bekend van zijn computermuizen, bant wegwerpplastic uit de verpakkingen en kiest voor papier. De overgang is bijna voltooid en zal naar schatting jaarlijks 660 ton plastic besparen en de CO2-uitstoot met 6.000 ton verminderen.

Logitech
Nagenoeg alle verpakkingen gemaakt van wegwerpplastic zijn geëlimineerd in het wereldwijde productportfolio

"De overstap van plastic verpakkingen naar papier is een belangrijke mijlpaal op weg naar een portfolio zonder wegwerpplastic. We zijn nu ongeveer 90 procent op weg, en dit is onze grootste verandering in de verpakkingen tot nu toe", zegt Delphine Donné, general manager Personal Workspace Solutions-division bij Logitech. "Al vóór deze transitie hebben we 1.800 ton verpakkingsmateriaal bespaard door slimme aanpassingen in ons ontwerp. Elke stap brengt ons dichter bij een toekomst zonder wegwerpplastic."

Papier in plaats van wegwerpplastic

"Mensen hechten steeds meer waarde aan milieuvriendelijke verpakkingen en zoeken hier actief naar. Door papier te gebruiken in plaats van wegwerpplastic, maken we de verpakking niet alleen duurzamer, maar ook gebruiksvriendelijker – makkelijker te openen, aantrekkelijker en informatiever", zegt Bliss Buter-Thompson, head of Packaging bij Logitech. "Daarnaast kunnen we het gewicht en de afmetingen van de verpakking optimaliseren en zo de CO2-voetafdruk van het product verkleinen – volledig in lijn met de wensen van onze klanten."

De wereldwijde transitie naar papieren verpakkingen wordt in samenwerking met verschillende retailers uitgerold en zal naar verwachting eind 2025 zijn afgerond.

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 
Geschreven door Kurt De Cat
Verruim uw
vakkennis
magazine
Lees meer

Lees ook