BarometerPremium

Zakenbarometer juni 2021: deel 3

fashion

Start van de winterverkoop

Net als vorig jaar zijn de meningen hierover verdeeld. Zowat 50% van de winkeliers (dat is meer dan vorig jaar) start met de verkoop van de nieuwe collectie van zodra ze geleverd is. “Verkocht is verkocht”, zo luidt de redenering, en er zijn altijd modebewuste consumenten die zeker bij de eersten willen zijn, om niets van de nieuwe mode te missen. De andere helft van de winkeliers wacht tot half of zelfs tot eind augustus om met de herfst-winterverkoop te starten. Hier luidt de redenering dat “september zelfs nog zeer warm kan zijn” en “dat de winter lang genoeg duurt”.

Voor beide standpunten valt wat te zeggen, en de keuze van de herfst-winterstart hangt vaak ook af van een aantal plaatselijke factoren en van het aanbod.

Positieve vooruitzichten

Juni is gestart onder een gunstig gesternte. Laat ons hopen dat dit blijft duren en dat we terug kunnen keren naar de klassieke verkoopstructuren, zonder lockdown, zonder mondkapjes en zonder Covid. We moeten er wel voor zorgen dat de consument met zijn herwonnen vrijheid de weg naar de schoenwinkel terugvindt, en dat de prioriteiten van zijn uitgaven niet verschuiven naar reizen en restaurants …

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 
Geschreven door René Broekaert12 juli 2021
Verruim uw
vakkennis
magazine
Lees meer

Lees ook

Cookies

Shoes maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met het privacy- en cookiebeleid.