Zalando helpt u digitaliseren met hun Connected Retailprogramma
Het Connected Retail-aanbod heeft zich ontwikkeld als een zeer interessant alternatief voor veel fysieke winkels tijdens de lockdown en vormt nu al het belangrijkste Europese platform voor modewinkels met tot op vandaag zo'n 2.000 aangesloten winkels. In 2021 zullen Belgische fysieke winkels ook gemakkelijk verbinding kunnen maken met het Zalando-platform via Connected Retail. Hierdoor zullen fysieke winkels hun producten direct online kunnen verkopen aan de meer dan 35 miljoen actieve klanten van Zalando.
“De fysieke retail is zwaar getroffen door de coronacrisis en tegelijkertijd merken we een toenemende vraag van retailers naar de digitalisering van hun activiteiten. Als Europees modeplatform met een sterk logistiek netwerk kunnen we deel uitmaken van de oplossing en onze capaciteiten en middelen ter beschikking stellen van de sector om de industrie te ondersteunen bij de meest dringende uitdagingen", zegt Jacintha De Graaf, hoofd van Zalando Benelux.
LolaLiza boort nieuwe internationale markten aan met het partnerprogramma van Zalando
Het Belgische merk LolaLiza versnelt zijn digitale expansie door de krachten te bundelen met Zalando. Met het partnerprogramma van Zalando is LolaLiza vanaf vandaag live in tien Europese landen, waaronder zeven nieuwe markten waar het merk zelf nog geen winkels heeft (Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Spanje, Italië, Finland en Ierland). Voor zijn internationalisering vertrouwt LolaLiza op het logistieke netwerk en het bereik van Zalando via Zalando Fulfillment Solutions (ZFS).
Uitzonderlijk sterke groei voor Zalando in derde kwartaal
Zalando SE, het leidende Europese online platform voor mode en lifestyle, realiseerde in het derde kwartaal van 2020 een uitzonderlijk winstgevende groei. Het bruto handelsvolume (GMV - Gross Merchandise Volume of totaalwaarde van verhandelde goederen) steeg met 29,9% naar 2,5 miljard euro en de omzet groeide met 21,6% naar 1,8 miljard euro. Deze sterke groei werd vooral gedreven door de versnelde verschuiving naar online shoppen gedurende de pandemie en door de sterke prestaties van Zalando's partnerprogramma en Zalando Lounge.