Zalando helpt u digitaliseren met hun Connected Retailprogramma

zalando connected retail programma

Het Connected Retail-aanbod heeft zich ontwikkeld als een zeer interessant alternatief voor veel fysieke winkels tijdens de lockdown en vormt nu al het belangrijkste Europese platform voor modewinkels met tot op vandaag zo'n 2.000 aangesloten winkels. In 2021 zullen Belgische fysieke winkels ook gemakkelijk verbinding kunnen maken met het Zalando-platform via Connected Retail. Hierdoor zullen fysieke winkels hun producten direct online kunnen verkopen aan de meer dan 35 miljoen actieve klanten van Zalando.

“De fysieke retail is zwaar getroffen door de coronacrisis en tegelijkertijd merken we een toenemende vraag van retailers naar de digitalisering van hun activiteiten. Als Europees modeplatform met een sterk logistiek netwerk kunnen we deel uitmaken van de oplossing en onze capaciteiten en middelen ter beschikking stellen van de sector om de industrie te ondersteunen bij de meest dringende uitdagingen", zegt Jacintha De Graaf, hoofd van Zalando Benelux.

LolaLiza boort nieuwe internationale markten aan met het partnerprogramma van Zalando

Het Belgische merk LolaLiza versnelt zijn digitale expansie door de krachten te bundelen met Zalando. Met het partnerprogramma van Zalando is LolaLiza vanaf vandaag live in tien Europese landen, waaronder zeven nieuwe markten waar het merk zelf nog geen winkels heeft (Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Spanje, Italië, Finland en Ierland). Voor zijn internationalisering vertrouwt LolaLiza op het logistieke netwerk en het bereik van Zalando via Zalando Fulfillment Solutions (ZFS).

Uitzonderlijk sterke groei voor Zalando in derde kwartaal

Zalando SE, het leidende Europese online platform voor mode en lifestyle, realiseerde in het derde kwartaal van 2020 een uitzonderlijk winstgevende groei. Het bruto handelsvolume (GMV - Gross Merchandise Volume of totaalwaarde van verhandelde goederen) steeg met 29,9% naar 2,5 miljard euro en de omzet groeide met 21,6% naar 1,8 miljard euro. Deze sterke groei werd vooral gedreven door de versnelde verschuiving naar online shoppen gedurende de pandemie en door de sterke prestaties van Zalando's partnerprogramma en Zalando Lounge.

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 
Verruim uw
vakkennis
magazine
Lees meer

Lees ook

Cookies

Shoes maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met het privacy- en cookiebeleid.