Partnercontent

De succesvolle digitale campagne van Tamaris gaat door

Gewone vrouwen worden het nieuwe gezicht van het merk

Tamaris

Met hun innovatieve digitale campagne is Tamaris opnieuw op zoek naar unieke persoonlijkheden, maar ook naar hun favoriete mensen. Maak het podium vrij voor een veelheid aan authentieke, hartelijke en spannende verhalen!

Met de vraag "Wie is Julia?" is het merk begin dit jaar voor het eerst op zoek gegaan naar echte vrouwen. Als onderdeel van de innovatieve digitale campagne, vertelde een grote verscheidenheid aan “Julias” hun verhaal en deelden ze die met andere vrouwen. Het resultaat was indrukwekkend met een hoge digitale zichtbaarheid en merkaanwezigheid op sociale media met als gevolg een succesvolle verkoop - zelfs in coronatijden.

Na de succesvolle lancering van de eerste campagne werd al snel besloten om te blijven focussen op het unieke karakter van vrouwen en de zoektocht opnieuw te starten in het herfst/winterseizoen 2020. Of het nu gaat om Anna, Kira, Sophie, Sabine, Haily ... – met de hashtag #whoareyou worden alle vrouwen nu aangesproken.

Cathleen Burghardt, hoofd marketing bij Tamaris, beschrijft het campagne-idee als volgt: "We willen vrouwen zich speciaal laten voelen - door onze schoenen en door onze authentieke hoofdrolspelers in onze campagne. Vrouwen zoals jij en ik, zoals zij, zoals wij allemaal - want we zijn uniek! De focus ligt op de hartelijke relaties tussen vrouwen die hen hebben gemaakt tot de persoonlijkheden die ze nu zijn. Dat kunnen bijvoorbeeld moeders, dochters, zussen, beste vrienden … zijn."

Begin juli riep Tamaris vrouwen op zich aan te melden als hoofdrolspelers voor de nieuwe campagne met een digitale casting. Velen antwoordden met hun antwoord op de vraag "Wie ben jij?", en vertelden wat hen onderscheidt, wat hen bezighoudt en wie hun leven in het bijzonder vorm geeft. Tamaris heeft verscheidene koppels van alle sollicitanten uitgenodigd voor een fotoshoot in Hamburg om hen nog beter te leren kennen, hun verhalen te horen en hen een podium te geven als merkgezichten in de herfst/winter van 2020. "We zijn overweldigd door de reacties op de aanmeldingen en kijken uit naar de grote vrouwen, hun successen, persoonlijke hindernissen en gedachten", zegt Cathleen Burghardt.

De digitale campagne wordt vanaf medio augustus tot begin november 2020 uitgezonden in doelgroepspecifieke omgevingen. De combinatie van brand content met authentieke branded content in combinatie met een complexe, digitale advertentie-architectuur leidt tot een significante verhoging van de relevantie en draagt zo bij aan de positionering van het merk.

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 
Verruim uw
vakkennis
magazine
Lees meer

Lees ook