Tamaris viert vrouwen met nieuwe campagne
“Who is Julia?”
Tamaris, een van de bekendste Europese schoenenmerken, lanceert een nieuwe digitale campagne: “Who is Julia?” De campagne legt de nadruk op diversiteit, selflove en female empowerment.
Waarom de naam ‘Julia’? In de leeftijdsgroep van 20 to 39 jaar is Julia een van de populairste namen in Europa. Tamaris gaat er dus vanuit dat er onder hun miljoenen consumenten ook heel wat Julia’s zitten. Maar net zoals geen twee vrouwen dezelfde zijn, is elke Julia uniek. Tamaris wil met deze campagne een duidelijke boodschap de wereld insturen: vrouwen horen te worden gevierd om hun verschillen. Julia is hier dus evenzeer een Julie, Lauren, Sofie of Marie.
Het merk lanceerde een on- en offlinezoektocht met de hashtag #whoisjulia. Het doel? Interactie en een gepersonaliseerde contentervaring voor gebruikers. De Instagram-pagina werd bestookt met Julia’s die zich persoonlijk aangesproken voelden. Nadien werd met een filmpje duidelijk gemaakt dat Tamaris achter deze guerillacampagne schuilging.
'Who is Julia?' ging in januari van start in Duitsland. Naarmate de campagne verder wordt uitgerold in Oostenrijkse, Franse, Tsjechische, Belgische, Nederlandse, Griekse, Deense en Zweedse markten, zullen ook bewegende beelden met authentieke presoonlijkheden te zien zijn: de ‘echte’ Julia’s.