LLOYD rolt selectief verkoopconcept uit
Dit keer voor herenschoenen
Als een van de eerste herenschoenenfabrikanten lanceert LLOYD Shoes een vergaande pan-Europese selectieve verkoopstrategie voor een lijn in de mannencollectie. In deze context zal LLOYD met een aantal retailers samenwerken om de producten met de 'Unique Foam' - alleen aangeboden door de serie LLOYD Selected - te distribueren.
Het speciaal ontworpen impactschuim dat in het voetbed is geïntegreerd, biedt de eindverbruiker een bijzonder zacht gevoel, bevordert de luchtcirculatie in de schoen, genereert een optimaal klimaat, garandeert een hoge mate van vochtabsorptie en raakt de markering met een speciaal reboundeffect en een langdurige demping. Bovendien bestaat het schuim uit maximaal 20 procent gerecycleerd materiaal.
De serie zal in de toekomst een derde van de mannencollectie omvatten en bestaat uit ongeveer twaalf groepen van 75 verschillende schoenvarianten in de detailhandel vanaf € 129,90.
De toekomstige verkooppunten dienen aan bepaalde voorwaarden te voldoen, bijvoorbeeld een hoogwaardige merkpresentatie, waardoor de weergave van alle maten tegelijk wordt uitgesloten. Daarnaast zijn criteria voor de onlineverkoop essentieel om de specialistische oriëntatie van de marketing via het internet te garanderen.