Retail's Big Show Europe: van 16 tot en met 18 september in Parijs
Paris Retail Week en Amerikaanse NRF slaan handen ineen
Het belangrijkste retail-evenement van Europa, Retail's Big Show Europe, vindt plaats in Parijs van 16 tot en met 18 september 2025. Laat u inspireren door toonaangevende retail-leiders uit heel Europa in een van 's werelds meest dynamische, consumentgerichte markten. Gedurende drie dagen krijgen retailprofessionals uit de hele wereld toegang tot hoogwaardige content, verkennen ze de nieuwste oplossingen en innovaties voor de sector en ontdekken ze geavanceerde technologieën in het Innovation Lab en de Startup Zone.
Retail Together
Deze eerste editie markeert de fusie van de erfenis van de Paris Retail Week met de wereldwijde expertise van de National Retail Federation (VS). Door de krachten van de Europese en Noord-Amerikaanse retailmarkten te bundelen, zal het evenement volledig in het teken staan van het thema 'Retail Together'.
Uitdagingen en kansen
"NRF Retail's Big Show: Europe wordt de meest uitgebreide retailbijeenkomst in Europa en markeert een belangrijke verschuiving van een nationale bijeenkomst naar een werkelijk internationale ervaring", aldus Arnaud Gallet, Retail Business Unit Director bij het organiserende eventbureau Comexposium. "Vijf jaar na de pandemie blijft de detailhandel veerkrachtig en flexibel en positioneert hij zich opnieuw voor een nieuwe generatie consumenten en een ingrijpende evolutie, waarbij Artificiële Intelligentie innovatie en efficiëntie op elk niveau stimuleert."
Detailhandelaren moeten voldoen aan de eisen van consumenten over de hele wereld, die te maken hebben met grote onzekerheid als gevolg van politieke veranderingen, aanhoudende regionale conflicten en krappere gezinsbudgetten.
NRF Retail's Big Show: Europe gaat in op de belangrijkste uitdagingen en kansen voor de detailhandel, waaronder:
• Naadloze, uniforme detailhandel
• Innovatie en technologie op het gebied van winkelontwerp
• Logistiek en de toeleveringsketen
• CSR en ESG
• Uitbreiding van marktplaatsen
• Innovatie op het gebied van betalingen
• CRM-systemen
• Intelligent gebruik van data
• Fraude en cyberbeveiliging
Winkelrondleidingen
Het evenement biedt een tentoonstelling van wereldklasse en exclusieve rondleidingen met meer dan 480 internationale exposanten. De beurshal beslaat 25.000 m² verdeeld over twee paviljoens (hal 4 en hal 6) en belicht de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van digitalisering van de detailhandel, logistiek, naadloze oplossingen en technologieën voor klantbetrokkenheid. Er worden rondleidingen door de beurs aangeboden, evenals winkelrondleidingen door innovatieve winkelruimtes in heel Parijs.
Innovation Lab & Startup Hub
Het Innovation Lab & Startup Hub is een speciale ruimte waar baanbrekende technologieën en opkomende merken die de toekomst van de handel vormgeven, in de schijnwerpers worden gezet. De Big Ideas-sessies dienen als platform voor exposanten om baanbrekende innovaties en opkomende trends te presenteren.
Toekomst detailhandel
Tijdens de conferentie zullen internationale CEO's keynote speeches geven en hun strategische visie op de toekomst van de detailhandel uiteenzetten. Daarnaast zullen senior leiders uit de sector deelnemen aan thematische breakout-sessies om de belangrijkste uitdagingen en kansen voor de sector te bespreken. Deze interactieve sessies bieden deelnemers de mogelijkheid om oplossingen te verkennen die zijn afgestemd op hun specifieke zakelijke behoeften.
NRF en Comexposium hebben in juni 2024 met succes NRF 2024: Retail's Big Show Asia Pacific gelanceerd. Deze eerste editie in Parijs zal het retail-ecosysteem in heel Europa verenigen.
Ga voor meer informatie naar de website van de beurs.