STAEDTLER stelt 'Go Beyond' groeistrategie voor
Kernaspecten zijn oprichting en uitbreiding wereldwijde merkenplatforms

STAEDTLER heeft de volgende mijlpaal gezet in haar bedrijfsontwikkeling en opent een nieuw, ambitieus hoofdstuk in de geschiedenis van de onderneming. Onder het motto 'Go Beyond' presenteerde de raad van bestuur de strategische richting voor de komende jaren.
Innovatie en diversificatie
STAEDTLER zal zich op strategisch en organisatorisch vlak verder ontwikkelen om de uitdagingen van een veranderende markt en een steeds toenemende felle concurrentie aan te gaan. De centrale doelstelling van de nieuwe groeistrategie is om het bedrijf om te vormen van een traditionele stationery fabrikant tot een wereldwijd, merkgeoriënteerd consumptiegoederenbedrijf. De focus zal liggen op innovatie en diversificatie. De onderneming is van plan om haar omzet tegen 2035 bijna te verdubbelen, nieuwe markten en zakelijke gebieden aan te boren en haar digitale producten verder uit te breiden.
Wereldwijde merkenplatforms
De oprichting en uitbreiding van wereldwijde merkenplatforms zijn de kernaspecten van de groeistrategie. De focus ligt op de wereldwijd sterkste productmerken van de groep in de drie domeinen stationery, hobby en creativiteit. STAEDTLER wil zich profileren als een grote merken-, marketing- en contentspeler. Dit impliceert gerichte investeringen in merkcommunicatie en een grotere klantgerichtheid.
Groeifonds
Naast het optimaliseren van de bestaande verkoopkanalen, zal er sterk gefocust worden op expansie in drie belangrijke regio's: Zuid-Amerika, Noord-Amerika en Europa. Een wereldwijd groeifonds moet gerichte investeringen in groeiprojecten en -acties mogelijk maken. Strategische overnames en partnerschappen maken ook deel uit van de groeistrategie. New business development en digitalisering zullen ook een belangrijke rol spelen in de nieuwe marketing- en verkoopstrategie.
"Groei, innovate en duurzaam succes"
"De 'Go Beyond'-strategie daagt ons uit om doortastend en innovatief te zijn om op lange termijn succesvol te blijven in een moeilijke marktomgeving. Het is onze missie om generaties in staat te stellen zich uit te drukken. Dat is onze drijvende kracht", zegt voorzitter van de raad van bestuur Matthias Greiner. "Met 'Go Beyond' kijkt STAEDTLER naar een toekomst die gekenmerkt wordt door groei, innovatie en duurzaam succes."
De wereldwijde uitrol van 'Go Beyond' zal ondersteund worden door de raad van bestuur en zal in de komende weken internationaal uitgerold worden met de respectievelijke managementteams.