Meetinglocaties Partnercontent

Business Solutions?
Neen… Meetings & Events!

Nieuwe en duidelijkere naam voor zakelijk aanbod Center Parcs

Meeting in een Center Parc
Center Parcs Business Solutions werd Center Parcs Meetings & Events. "Veel duidelijker voor de zakelijke klant",
aldus Axel Waelbers, country sales manager van Center Parcs en Sunparks in België

Center Parcs veranderde dit jaar de naam van haar zakelijke tak: 'Business Solutions' werd 'Meetings & Events'. Met deze naamsverandering bekrachtigt de groep de investeringen van de afgelopen jaren in haar zakelijke product.

Eerste stap

"De naamsbekendheid van Center Parcs bij het grote publiek is bijzonder hoog, maar dat is vooral zo voor het leisureaanbod. Om de naamsbekendheid op b2b-vlak nog te verhogen, moeten we wel nog wat inspanningen leveren", vertelt Axel Waelbers, country sales manager van Center Parcs en Sunparks in België. "Deze naamsverandering was daarin een eerste stap."

Nieuwe naam dekt lading

"Het is ondertussen van 2009 geleden dat we de term Business Solutions introduceerden, maar die heeft eigenlijk nooit de volledige lading gedekt", blikt Axel Waelbers terug. "Niet iedereen snapte meteen wat dit inhield. Dan is Meetings & Events veel duidelijker. Deze term is veel meer b2b-gerelateerd en veroorzaakt geen twijfel." De rebranding geldt voor alle landen waar Center Parcs actief is: Duitsland, Frankrijk, Nederland en België. Meteen werd ook een bijpassend logo ontworpen."

Wat die focus op een zakelijk publiek betreft, zijn er in België, Nederland en Duitsland 9 parken die een voortrekkersrol spelen. In België gaat het om Center Parcs De Vossemeren in Lommel, het vlaggenschip in dit segment, Center Parcs De Haan, Center Parcs Limburgse Peel, Sunparks Kempense Meren in Mol en Center Parcs Les Ardennes in Vielsalm. In Nederland gaat het om Center Parcs Park Zandvoort (Zandvoort), Center Parcs De Eemhof (Zeewolde) en Center Parcs Limburgse Peel (America).

"Seminaries, congressen, productlanceringen, directievergaderingen, tentoonstellingen ... Met onze moduleerbare vergaderzalen midden in de natuur hebben wij alles wat u nodig hebt om van uw meest diverse zakelijke bijeenkomsten een succes te maken. U kan rekenen op een flexibel en gespecialiseerd team: aangepast aan uw wensen, u kiest uw accommodatie met of zonder dagelijkse hotelservice, catering bestaande uit gezonde en lokale producten, teambuildingactiviteiten om de teamgeest te stimuleren en dat terwijl u profiteert van de natuur tussen meer en bos voor uw ontspanning."

Uiteraard kunnen de overige 22 parken wel worden ingezet voor een incentive. In België is daar in 2021 Terhills Resort bijgekomen, de nieuwe telg binnen de familie, gelegen in het Limburgse Dilsen-Stokkem vlak aan het prachtige Nationaal Park Hoge Kempen. Terhills Resort ademt één en al rust uit. Het is een kleinschalig premium resort waar natuur en luxe hand in hand gaan. Ook hier zijn er interessante meeting- en eventopties voor kleinere groepen.

Center Parcs De Haan
Met haar moduleerbare vergaderzalen midden in de natuur heeft Center Parcs alles wat u nodig hebt om van uw meest diverse zakelijke bijeenkomsten een succes te maken

Nieuwe kennismaking

De afgelopen jaren investeerde Center Parcs 740 miljoen euro in haar parken in Frankrijk, Duitsland, Nederland en België (170 miljoen) en daarmee hebben alle parken een ware transformatie ondergaan. In mei 2021 werd daarnaast het nieuwe strategische plan 'Reinvention 2025' gepresenteerd. Dit omvat niet alleen de vernieuwing van de bestaande parken, maar ook een uitbreiding van het aanbod aan ervaringen, met nog meer duurzame initiatieven en lokale projecten. Deze innovaties worden geïllustreerd door de nieuwe merkpositionering, gecombineerd met een gloednieuwe visuele identiteit.

De merkpositionering richt zich niet alleen op de corebusiness van de organisatie, maar ook in de benadering richting de zakelijke gast. "Als organisatie willen wij ook specifiek deze doelgroep uitnodigen om opnieuw kennis te maken met ons unieke zakelijke aanbod onder de titel Center Parcs Meetings & Events", vertelt Axel Waelbers.

Nieuwe verlangens klant

"En de wensen van die klant zijn in de voorbije twee jaar toch duidelijk geëvolueerd", merkt Axel daarbij op. "We zien dat al bij de aanvraag. Reeds in het pitchgedeelte van het traject staan vragen rond CSR (Corporate Social Responsibility) hoog bovenaan. Steeds meer klanten kiezen voor ons omwille van ons CSR-beleid."

Ook op cateringvlak wil de klant steeds meer duurzaamheid. "Er is in al onze parken een duurzaam afvalbeleid geïnstalleerd en de huiscateraar werkt met lokale producten (korte keten) en gezonde voeding. Ook op het vlak van energiebesparing doen we veel investeringen."

Center Parcs De Haan2
De afgelopen jaren investeerde Center Parcs 740 miljoen euro in haar parken in Frankrijk, Duitsland, Nederland en België (170 miljoen) en daarmee hebben alle parken een ware transformatie ondergaan
CENTER PARCS
ERPERHEIDESTRAAT 2
3990 PEER
+3211616135
business.be@centerparcs.com
business.groupepvcp.com
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 
Registreer je gratis

Al geregistreerd of abonnee?

Registreer voor onze nieuwsbrief en behoud de mogelijkheid om op elk moment af te melden. Wij garanderen privacy en gebruiken uw gegevens uitsluitend voor nieuwsbriefdoeleinden.
Geschreven door Dimitri Van Moerkercke
Verruim uw
vakkennis
magazine
Lees meer

Lees ook