Nieuwe online tool Pastridor helpt horeca aan receptinspiratie



Pastridor, een merk van Lantmännen Unibake, laat een nieuwe innovatie los op de horecasector. Met de online Menu Matcher kunnen horecabedrijven eenvoudig nieuwe recepten met brood, fast food en viennoiserie ontdekken. Door enkele vragen te beantwoorden, krijgen gebruikers snel inspiratie die aansluit bij hun specifieke wensen. Pastridor biedt de tool gratis aan Belgische en Nederlandse horecaprofessionals aan.
Brood, buns en viennoiserie in de hoofdrol
De voorgestelde recepten, die voorzien zijn van een gedetailleerde bereidingswijze, zetten brood-, fast food en viennoiserieproducten centraal. Zo is er een uitgebreid aanbod aan recepten voor belegde broodjes, burgers, toasts, breakfast buns en high teas. De recepten worden telkens voorzien van een handige ingrediëntenlijst, bereidingstijd en productspecificaties.
De recepten gaan van basic tot geavanceerd: van een toast avocado tot een broodje met hertencarpaccio en van croissants met confituur tot cinnamon scandi swirls met fudge en opgeklopte room.
Primeur voor Belgische markt
De Menu Matcher is ontwikkeld door een team van experts bij Pastridor, en wordt eerst in België en Nederland aangeboden.
“Die keuze is niet toevallig,” zegt Laura Scheijgrond, Marketing Manager bij Pastridor. “We hebben hier een grote verscheidenheid aan horecabedrijven en een uitgesproken gastronomische cultuur. Uit onderzoek weten we bovendien dat klanten nood hebben aan originele ideeën maar gebrek aan tijd en inspiratie ervaren. Daar spelen we op in. Op basis van de feedback en ervaringen van horecaprofessionals, zal de Menu Matcher blijven evolueren en inspireren.”