Winnaars Gekozen Product van het Jaar 2024
Logo is bepalend in de keuze van ruim 7 op 10 Belgen die het kennen!
Het nummer 1 logo voor innovatie, nu in 4 verschillende varianten voor Producten, Huismerken, Merken en Distributie Merken beloont 67 winnaars in 2024. Deze werden op 8 februari bekendgemaakt in Mix Brussels tijdens een award night.
Op basis van onderzoek bij 15.000 consumenten
Elk jaar nemen meer dan 15.000 consumenten in België deel aan een onafhankelijk onderzoek, uitgevoerd in samenwerking met NielsenIQ en treetz, dat producten en diensten verkiest die het logo "Gekozen Product van het Jaar" mogen dragen, evenals zijn afgeleiden "Gekozen Huismerkproduct", "Gekozen Merk” & “Retailer van het Jaar".
Gelanceerd in 1987 is dit logo uitgegroeid tot een vertrouwde referentie die de Belgen leidt in hun dagelijkse aankoopproces. Het heeft zich internationaal verspreid en is nu aanwezig in bijna 40 landen.
67 winnaars
Met 67 bekroonde producten en merken bevestigen de resultaten van 2024 allereerst de aantrekkingskracht van het logo op de fast-moving consumer goods-sector. 48% van de laureaten behoort tot het unviversum Food & Beverage. In dit segment werden in totaal 32 innovaties beloond, waarbij de nadruk lag op plantaardige producten en gezondere voeding met nutriscore A of B, een maatschappelijke trend die merken willen ondersteunen.
In dezelfde context zijn er ook 6 onderscheiden innovaties in de huisdierencategorie, als bewijs van de zorg van de Belgen voor hun teergeliefde huisdieren.
Dit klassement weerspiegelt ook de groeiende aanwezigheid van huismerken. Dit is te danken aan de zoektocht van de consument om het betere aanbod tegen de beste prijs te vinden