Kaas ontdekken op de Dupont Discovery Days
Inspiratie voor fijnproevers
Dupont Cheese heeft zich gevestigd als een toonaangevende naam op de markt. Na vier jaar organiseerde het opnieuw de Dupont Discovery Days door de pandemie. De beurs bracht meer dan 80 standen en 70 leveranciers samen om samen te genieten, te connecteren en geïnspireerd te raken. Kortom: niet zomaar een beurs maar ook een smaakervaring voor iedere kaasliefhebber.
"De Dupont Huisbeurs wordt om de 2 jaar georganiseerd, maar we moesten dit helaas uitstellen", stelt Stefanie Willems, customer marketeer bij Dupont Cheese. Stefanie verwelkomde met enthousiasme de bezoekers van de Dupont Discovery Days. De naamskeuze voor het event bleek een evidente keuze. "We willen tonen dat je heel veel kan doen met kaas. Daarom de naam Dupont Discovery Days", aldus Stefanie.

De beurs bood niet alleen een uitgebreide voorstelling van het Dupont Cheese assortiment. Bezoekers konden er ook proeven van talloze lekkernijen. Een van de hoogtepunten was de Eigen Bodem Kaas foodtruck, waar bezoekers konden genieten van heerlijke panini's. Influencers op de Eigen Bodem Kaas stand deelden hun creatieve recepten met de referenties van het nieuwe Belgische kaasmerk Eigen Bodem Kaas. Anderen genoten van foodpairing met een selectie witte en mousserende wijnen van onder andere Vinea Wijnen. Die gingen perfect samen met de Brugge referenties van Dupont Cheese.

Ontdekken
"Je kan niet alles kennen en dit is wel de unieke kans om nieuwe smaken te ontdekken", bevestigt Goran Vanneste, zaakvoerder van delicatessezaak Studio Smaak. Hij bezocht de Dupont Discovery Days en deelt zijn ervaring: "Ik heb de beurs bezocht omdat ik nieuwe producten wilde leren kennen." Alex, de Dupont vertegenwoordiger, raadde hem aan om langs te komen, om zo contact te hebben met de producenten zelf. "Ik raakte geïnspireerd door de uitleg van de producenten wat betreft het smaakpalet", besluit Goran.

Kennis opdoen
"Voor mij was de beurs de ideale gelegenheid om nieuwe dingen te leren kennen." Dat vertelt bezoeker Audrey de Groote, werkzaam bij de kaasafdeling van AD Delhaize Maldegem. Ze benadrukt hoe de Dupont Discovery Days haar hebben geholpen om de wereld van de kazen te verkennen. Ze begon een jaar geleden in de kaasafdeling en heeft sindsdien aanzienlijke vooruitgang geboekt. "De stand van Kaltbach is iets wat mij zeker zal bijblijven", legt ze uit. "De kazen die we daar proefden waren subliem. Zowel de koude als de warme", besluit Audrey.

Uitbreiden
Het assortiment waaruit de beursganger kunnen kiezen is heel ruim. "Soms blijf je vasthouden aan de artikels die je kent" stelt Isabel, zaakvoerder bij Culinaire Slagerij Wielsbeke. "Maar door eens andere kazen te bekijken, kan je eens iets anders proberen", vult ze verder aan. Isabel, die ooit begon als slager-traiteur, onderging met haar zaak een transformatie. Dankzij advies van Dupont Cheese probeerde ze seizoensartikelen uit en breidde ze het kaasassortiment uit. "Je kan proeven op de beurs en je krijgt uitleg die je ook aan de klanten kan meegeven", besluit ze.
