Beurslocaties Partnercontent

veelbelovende The Inspired Home Show 2024

Interview met Derek Miller, voorzitter & CEO International Housewares Association

Derek Miller The Inspired Home Show
Derek Miller, voorzitter & CEO International Housewares Association

Wat is er veranderd aan The Inspired Home Show sinds de laatste beurs precorona? Ziet u veranderingen bij exposanten en bezoekers?

Derek Miller: "Kopers beseffen het belang van face-to-faceontmoetingen en steunen opnieuw volop vakevents. Alhoewel digitale meetings efficiënt kunnen zijn, vormen ze geen gelijkwaardige vervanging voor persoonlijke ontmoetingen, zeker wanneer het om producten gaat. Het voelen van de afmetingen, het gewicht en de textuur van een product is iets wat niet echt via het internet kan. Echt een product zien en ervaren, zorgt ervoor dat men het beter begrijpt."

"Voor de bezoekers creëert een vakbeurs een beter algemeen beeld van de voltallige industrie. Men ziet nieuwe, opkomende bedrijven er voor het eerst en kan er afmeten hoe ze zich verhouden tot de gevestigde waarden in diezelfde categorie. Daar kan geen internetresearch tegenop."

"In 2024 zijn een aantal nieuwe ontwikkelingen op beursvlak waarmee de International Housewares Association tegemoetkomt aan de noden in de sector. Om de meest productieve ervaring te creëren, zal de beurs drie volle dagen plaatsvinden, van zondag 17 maart t/m dinsdag 19 maart. Bovendien zullen de drie grootste exposities – Dine + Décor, Clean + Contain, Wired + Well – zich bevinden in de twee hoofdhallen van McCormick Place."

International Housewares AssociationWaarom moeten internationale aankopers The Inspired Home Show bezoeken?

Derek Miller: "De industrie rond huishoudwaren is vrij groot en wordt door geen enkele andere beurs volledig vertegenwoordigd. Door The Inspired Home Show in Chicago bij te wonen, hebben aankopers de mogelijkheid om exposanten te bezoeken die niet deelnemen aan Europese of Aziatische beurzen. Bovendien kunnen ze er ook het volledige productengamma van Amerikaanse leveranciers ontdekken. Beursbezoekers vinden zo op The Inspired Home Show nieuwe bronnen en innovatieve producten, waardoor internationale aankopers hun assortiment goed kunnen diversifiëren, met producten die (nog) niet beschikbaar zijn op de eigen thuismarkt."

"Naast wat je terugvindt op de beurs, is Chicago ook een goede bestemming voor benchmarking van huiswarenretail. Toonaangevende huiswarenretailers als Williams Sonoma, Crate & Barrel, Sur La Table en The Container Store hebben in de stad allen een 'flagshipstore', waar beursbezoekers innovatieve merchandising en winkelbranding kunnen ontdekken, superieure klantendienst kunnen ervaren en unieke ideeën kunnen opdoen. Elk jaar krijgen wij positieve commentaren van internationale retailers over hoe inspirerend die winkels wel zijn. Een must om te ontdekken wat er nieuw is in de Amerikaanse retail."

logo the inspired home showWat mogen bezoekers niet missen op The Inspired Home Show 2024?

Derek Miller: "The Inspired Home Show doet zijn naam eer aan door niet alleen inspirerende producten aan te bieden in de stands van de exposanten, maar ook via displays en een educatief aanbod. Ook in 2024 opent de beurs weer met de New Exhibitor Preview en Trending Today exposities om bezoekers een voorproefje te geven van wat nieuw en spannend is. De Pantone ColorWatch Display zal de aanwezigen opnieuw een inspirerende blik bieden op kleurentrends die het komende jaar van invloed zullen zijn op consumentenaankopen. De Global Innovation Awards (gia) displays zullen de allerbeste nieuwe producten in 14 verschillende categorieën tonen, naast bekroonde retailconcepten uit meer dan 30 landen. Verschillende keynotepresentaties zullen opnieuw markt- en trendgegevens leveren, en het Cooking Theater zal de deelnemers vermaken aan de hand van persoonlijke ervaringen van beroemde chef-koks en de producten die worden gebruikt om culinaire hoogstandjes te creëren. En de Smart Home en Inventors Corner displays bieden de deelnemers ook de mogelijkheid om merken en ontwerpers te ontmoeten die producten aanbieden met de nieuwste technologie en innovatieve ontwerpen."

The Inspired Home Show heeft een zeer grote verzameling van exposanten uit meer dan 50 landen, die elk jaar in maart duizenden nieuwe producten tonen

potten en pannen The Inspired Home Show

Waarom zouden huishoudwinkeliers uit het buitenland, of liever uit Europa, The Inspired Home Show moeten bezoeken?

Derek Miller: "The Inspired Home Show heeft een zeer grote verzameling van exposanten uit meer dan 50 landen, die elk jaar in maart duizenden nieuwe producten tonen. In deze tijd van verzending en logistieke vertragingen is diversificatie van producten en leveranciers van cruciaal belang. Het bezoeken van de Show heeft dan ook duidelijke strategische voordelen – detailhandelaars kunnen er producten kopen die afwijken van hun concurrenten en tegelijkertijd relaties opbouwen met nieuwe merken om een continue aanvoer van producten te garanderen. En omdat de Show de thuisbasis is voor Amerikaanse merken, is Chicago de plaats waar kopers de volledige vertegenwoordiging van producten te zien krijgen, in plaats van slechts een select aantal dat naar andere internationale beurzen wordt meegenomen."

Hoe ziet u de rol van The Inspired Home Show op middellange termijn?

Derek Miller: "Vele internationale aankopers bezoeken deze beurs elk jaar, of om de twee jaar, omdat ze Chicago zien als dé plek om innovaties te ontdekken, zeker op het vlak van keukenwaren. We krijgen voortdurend positieve commentaren over hoe kleurrijk, stijlvol, leuk en functioneel de producten zijn. We voelen dat onze rol als dé plek om innovatie en inspiratie te vinden enkel nog zal verstreken. Ook al omdat bedrijven op zoek zijn om hun aanbod te differentiëren van hun concurrenten."

koffiecups professionele beurs

Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 
Registreer je gratis

Al geregistreerd of abonnee?

Registreer voor onze nieuwsbrief en behoud de mogelijkheid om op elk moment af te melden. Wij garanderen privacy en gebruiken uw gegevens uitsluitend voor nieuwsbriefdoeleinden.
Geschreven door Dieter Devriendt
Verruim uw
vakkennis
magazine
Lees meer

Lees ook