Ameel Candy World overtreft zichzelf na zwaar coronajaar

Ameel Candy World pakt uit met een veel beter resultaat dan verwacht, bij het neerleggen van de balans van 2020. “Na een heel zwaar coronajaar, zijn we opgelucht om deze resultaten te kunnen tonen aan de wereld. We hebben heel wat interne maatregelen moeten nemen, met het oog op het rentabiliseren van onze onderneming,” aldus Christ Suply, CEO.
Sterk uit de startblokken
2020 startte voor Ameel Candy World zeer goed. Een sterke voorjaarsbeurs zorgde voor hoge verwachtingen voor de onderneming. Maar … op 13 maart 2020 gaan alle niet-essentiële winkels dicht. De horecazaken, sportclubs, grenswinkels, toeristische winkels enz. moeten verplicht de deuren sluiten. Ameel Candy World staat met een groot kapitaal aan voorraden die niet uitgeleverd kunnen worden. Het crisisjaar gaat van kwaad naar erger en dwingt het management van Ameel Candy World om een herstelplan uit te werken. Forse besparingen en herstructurering kostten 8 mensen hun baan. Deze reorganisatie is nu voor het grootste deel achter de rug, vertelt Christ Suply.
Ambitieus voor de toekomst
De groothandel overleeft deze coronacrisis met de steun van de overheid en de herstructurering. Vandaag zijn ze klaar om de rest van 2021 in groene cijfers af te werken. Met het positieve resultaat van 2020 is het team van Ameel Candy World ambitieus om verder te investeren in de digitalisatie. “Het is dan wel coronacrisis, maar geen financiële crisis bij Ameel Candy World.”
Contact:
Christ Suply, CEO – christ.suply@ameelcandyworld.be
Anne-Sophie Demeester, Marketing Manager – anne-sophie.demeester@ameelcandyworld.be