Fespa vernieuwt huisstijl, slogan en toekomstvisie
De nieuwe huisstijl van Fespa werd simultaan gelanceerd met de nieuwe toekomstvisie van de organisatie onder de noemer ‘Fespa Future’. Een van de belangrijke pijlers van het toekomstmanifest is Fespa’s nieuwe partnership met Keypoint Intelligence. Deze samenwerking moet de community meer inzichten bieden in de trends, uitdagingen en opportuniteiten die de sector de komende jaren zullen vormgeven.

“2025 markeert vijf jaar sinds de Covid-19-pandemie, die een enorme impact had op de Fespa-gemeenschap en de wereld in het algemeen”, zegt Neil Felton, de CEO van Fespa. “De jaren daarna stonden in het teken van herstel en heropbouw. Veel bedrijven bevonden zich in overlevingsmodus, en voor Fespa betekende dat een sterke focus op ons internationale evenementenbeleid. Maar nu, vijf jaar later, is het tijd om onze community opnieuw te mobiliseren met een vernieuwde, positieve visie op een welvarende toekomst.”
Nieuwe branding
Samen met de publicatie van het Fespa Future-manifest pakt de organisatie uit met een nieuwe huisstijl en een nieuwe baseline: ‘Connect, Inspire, Support’. De nieuwe branding wordt uitgerold over alle Fespa-platformen, waaronder de website, sociale media, ledencommunicatie en vakbeurzen.
“Onze nieuwe look is fris, toekomstgericht en brengt een nieuwe mate van helderheid in hoe we ons wereldwijd presenteren”, stelt Duncan MacOwan, hoofd Marketing en Events bij Fespa. “Belangrijker nog: het onderstreept onze toewijding om onze community te inspireren en te ondersteunen terwijl het printlandschap blijft evolueren.”

Print Census
Fespa kondigt ook de herlancering aan van de Print Census, waarbij gekozen wordt voor een nieuwe en frequentere aanpak om marktinzichten te verzamelen en te delen met de leden. De vernieuwde Print Census loopt in samenwerking met Keypoint Intelligence. De bevraging is afgestemd op de snelle evoluties binnen de markt van gespecialiseerde printtoepassingen en signmaking.
U kunt deelnemen aan de Print Census via deze link.