Hoe T-Shirt & Sons de productie transformeerde met de Kornit Apollo
In de wereld van print-on-demand zijn snelheid, schaalbaarheid en duurzaamheid cruciaal. Voor T-Shirt & Sons, een Brits bedrijf actief in kledingbedrukking, betekende het voldoen aan deze eisen een fundamentele herziening van hun fulfilmentstrategie. Adam Golder, de managing director van T-Shirt & Sons, duidt hun traject met het Apollo-platform van Kornit.

T-Shirt & Sons, opgericht in 1989, heeft zich door de jaren heen gepositioneerd als een aanbieder van hoogwaardige, milieuvriendelijke direct-to-garment (DTG) printdiensten. Maar met de voortdurende opmars van e-commerce en de stijgende vraag naar gepersonaliseerde kleding, voldeed hun workflow niet langer.
Vertrouwen
“We hadden altijd al de juiste mensen en de wil”, zegt Adam Golder, managing director van T-Shirt & Sons. “Maar we hadden nooit de tools die ons het vertrouwen gaven om het elke dag opnieuw waar te maken, tot nu.”
Dat vertrouwen kwam er met de installatie van het Kornit Apollo-systeem. De voornaamste uitdaging was opschalen zonder in te boeten aan kwaliteit. Tijdens piekperiodes verwerkte T-Shirt & Sons al duizenden bestellingen per dag. Maar de processen die daarbij kwamen kijken waren arbeidsintensief en de groei bracht steeds meer druk op kwaliteitscontrole en doorlooptijden.
Fulfilment
“We wisten dat automatisering essentieel was”, zegt Golder. “Maar niet ten koste van kwaliteit of duurzaamheid. En daar kwam Kornit in beeld.”
De Kornit Apollo is geen eenvoudige productupgrade, maar een herdefiniëring van wat mogelijk is in modern fulfilment. “Dit slimme, end-to-end DTG-platform combineert hardware, software en data om sneller, slimmer en duurzamer te printen”, duidt Kornit.
Intelligent platform
De Apollo integreert naadloos in de workflow van T-Shirt & Sons en maakt automatische productie mogelijk - van orderinvoer tot verzendlabel. Het is een sprong van batchgewijze productie naar een continu en intelligent proces.
“Met Apollo hebben we hardware, software en data samengebracht in één intelligent platform”, legt Adam Golder uit. “Dit is niet alleen sneller printen, het is slimmer printen.”
Sinds de implementatie van de Apollo heeft T-Shirt & Sons zijn operationeel model volledig getransformeerd. Het bedrijf verwerkt nu meer dan 35.000 bestellingen per dag, een volume dat voorheen ondenkbaar was.
