Software Partnercontent

Bouw blijft digitaliseren

digitale bouw

Uit een onderzoek van Bouwunie is gebleken dat de bouwsector ook het voorbije jaar digitale stappen vooruit heeft gezet. 90% van de bouwkmo’s is online te vinden, tegenover 83% vorig jaar. 55% is actief op sociale media, vorig jaar was dat nog 49%. 66% werkt in de cloud (60% vorig jaar) en 92% maakt gebruik van softwaretoepassingen (87% vorig jaar).

“Bij de meeste bouwbedrijven is al een zekere vorm van digitalisering ingeburgerd”, zegt Jean-Pierre Waeytens, gedelegeerd bestuurder van Bouwunie. “Het grote deel maakt al gebruik van softwaretoepassingen voor onder meer facturatie, prijsoffertes, boekhouding en personeelszaken. Een op twee geeft zelfs aan dat tablets en smartphones een cruciale rol hebben op de werf.”

Toch geeft maar liefst 88% van de bevraagden aan remmingen te ervaren om verder de digitaliseren. De voornaamste reden is het gebrek aan ICT-kennis in het bedrijf, gevolgd door de investeringsprijs en het gebrek aan duidelijke informatie.

Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 
Registreer je gratis

Al geregistreerd of abonnee?

Registreer voor onze nieuwsbrief en behoud de mogelijkheid om op elk moment af te melden. Wij garanderen privacy en gebruiken uw gegevens uitsluitend voor nieuwsbriefdoeleinden.

Lees ook