#WERFZE wil meer jongeren naar de bouw halen
De Vlaamse Confederatie Bouw stelt al geruime tijd vast dat de sector heel wat vacatures telt die moeilijk ingevuld geraken. Met haar nieuwe campagne #WERFZE wil het nu het tij keren en meer jonge talenten aantrekken. De campagne zal de laatste trends in de bouwsector beter in de verf zetten, alsook haar grote maatschappelijke bijdrage beklemtonen.
Een nieuw videoplatform zal zowel nieuwe jobs als klassieke beroepen in de bouw naar voren schuiven. Het platform zal ook de aandacht vestigen op het grote maatschappelijke belang van de sector voor o.a. klimaat, digitalisering en de circulaire economie. Om de jongeren doelgericht te bereiken, wordt ook een sociale mediacampagne uitgerold. De traditionele beroepen – die broodnodig zijn – worden zeker niet vergeten, maar ook profielen en start-ups die minder bekend zijn bij het grote publiek zullen naar voren worden gebracht.
Die profielen zitten in de slipstream van evoluties in de bouw, zoals hightech en duurzaamheid. Daarbij gaat het onder meer om BIM-professionals die digitaal en volledig in 3D het bouwproject voorbereiden, dronepiloten op de werf, installateurs voor smart buildings, specialisten in 3D-betonprinten, metselrobot-operatoren, innovatiecoördinatoren enz. En vooral klimaat en energie zijn niet meer weg te denken.
Meer informatie over de campagne en enkele voorbeelden van de laatste trends in de bouw, kan u vinden op werfze.be