Kookpotten & pannen Partnercontent

Trademart blaast Home & Living-departement nieuw leven in

Home & Living-departement

Na vijf decennia als vaste waarde in de Belgische retailsector bewijst Trademart dat het niet op zijn lauweren rust. Integendeel: het B2B-inkoopcentrum zet zijn verjongingskuur verder, met als volgende stap de 1ste fase van het vernieuwde Home & Living-departement, dat op 31 augustus wordt gelanceerd tijdens het Brussels Interior Event. Het doel? Inspelen op veranderend aankoopgedrag én retailers en merken dichter bij elkaar brengen in een hedendaagse, inspirerende setting.

Grote beurzen boeten in

De beslissing om Home & Living in een nieuw jasje te steken kwam er niet toevallig. Victoria Garcia, Senior Account Manager bij Trademart, verduidelijkt: "Na een piekmoment tijdens corona is het momentum in de sector wat stilgevallen. Het aankoopgedrag van retailers is sindsdien dan ook een pak veranderd. Grote internationale beurzen trekken minder interesse; sommigen fuseren, andere verdwijnen. Tegelijkertijd verschuift de aandacht naar nationale initiatieven; een rol die Trademart perfect kan vervullen." 

Fysieke en conceptuele make-over

De fysieke vernieuwing van de Home & Living-zone is duidelijk merkbaar. Brede gangen, transparante wanden en frisse materialen zorgen voor meer licht en openheid. Daardoor voelt de sfeer minder gesloten aan en nodigt ze meer uit, zonder afstand te doen van de professionele context. Het resultaat is een plek waar ontdekken en oriënteren vanzelf gaan, en waar merken meer dan ooit benaderbaar zijn.Fysieke make-over Trademart

Ook het concept zelf kreeg een inhoudelijke update, zodat het beter inspeelt op de uiteenlopende noden van (toekomstige) exposanten, ongeacht hun formaat. "De permanente showrooms blijven bestaan voor de grote nationale en internationale spelers die een eigen identiteit willen uitstralen. Maar vanaf heden bieden we ook de mogelijkheid aan kleinere of middelgrote bedrijven en starters om het concept van Trademart uit te proberen door hun producten te presenteren tijdens de events of gedurende een heel seizoen. Dit is een aanpak die al jaren succesvol bleek in de Baby & Kids-afdeling. Dezelfde logica wordt nu toegepast op Home & Living, met een eerste focus op de segmenten: Kitchen, Dining, Gifts en Design."

Vertrouwde en nieuwe gezichten

"Een belangrijke kanttekening daarbij is trouwens dat dit allemaal niet mogelijk zou zijn geweest zonder de steun van onze bestaande exposanten. Zij hebben fors mee geïnvesteerd in de herinrichting van hun nieuwe showrooms en geloven in dit vernieuwde concept. Zonder hun betrokkenheid zou dit niet mogelijk zijn geweest. Zij fungeren als echte ambassadeurs van Trademart ", aldus Victoria. Het effect is inmiddels zichtbaar: vertrouwde namen keren terug en het aanbod wordt versterkt met nieuwe exposanten. Zo maakt New Detroit, specialist in Italiaanse keukens en meubelen, zijn debuut binnen het Home & Living-aanbod.

STERKE MERKEN, STERKE RUIMTES
Meerdere gevestigde namen investeerden in een upgrade van hun showroom. Hieronder een klein overzicht:

Victorinox • The Cookware Company • Eurowing • Studio L+A • Alessi • Prefix Design • New Detroit • Eurostyle • Lorena Canals • Dekado • Maksimo

Trademart wordt 50 jaarJubileumcampagne

Home & Living heropent feestelijk op 31 augustus tijdens het Brussels Interior Event. Bezoekers zijn vanaf 10 uur welkom voor de officiële inhuldiging, gevolgd door een feestelijke receptie met catering en randanimatie. De heropening is een belangrijke mijlpaal in de verdere ontwikkeling van Trademart en sluit naadloos aan bij de koers die de organisatie de komende jaren wil varen.

2025 wordt trouwens nog extra bijzonder, want dan viert Trademart zijn 50-jarig bestaan. Op 1 september worden alle retailers en exposanten daarom feestelijk getrakteerd op een drankje en een hapje. Daarnaast lanceert Trademart in het najaar een brandingscampagne via o.a. social media en DPG Media, waarin Trademart zich profileert als bruggenbouwer tussen merken en retailers.

PRAKTISCHE INFO
Trademart is gratis toegankelijk voor erkende retailprofessionals. Registreer je gratis vooraf online of via de MyTrademart-app. Gelegen aan de rand van Brussel is Trademart vlot bereikbaar en voorzien van ruime parkeergelegenheid.

Officiële opening vernieuwde gedeelte Home & Living: 31 augustus om 10u
Het Brussels Interior Event loopt in twee luiken: van 31 augustus tot 1 september en van 28 tot 30 september. Klik hier voor meer info.

TRADEMART 
ATOMIUMSQUARE 1 - PB 211
1020 BRUSSEL
+3224007400
info@trademart.be
www.trademart.be
Nieuw logo Trademart
Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 

Meer weten over

Verruim uw
vakkennis
magazine
Lees meer

Lees ook

Cookies

Argus maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met het privacy- en cookiebeleid.