Online verkoop elektro meer dan verdubbeld dankzij corona

Broodmakers en vriezers stevig in de lift

GfK

UPDATE: Na de situatie van vorige week (zie hieronder), lijkt de situatie zich te normaliseren (zie hierboven). Meer info volgt.

gfk koelen vriezen

Wat doet de coronacrisis met de verkoop van elektro? Volgens een rapport van GfK is de fysieke verkoop in week 12 gekelderd met -56% in waarde, de onlineverkoop doet het dan weer uitstekend met +166% in waarde . In week 12 deden vriezers (+344% in waarde) en broodmakers (+818% in waarde) het goed, wellicht omdat voedselvoorziening en -bewaring nu belangrijker is voor de mensen. Stofzuigers (-32% in waarde) en vaatwassers (-37% in waarde) deden het dan weer minder goed.

"Die explosieve groei komt niet enkel van de pure players", zegt Wim Boesmans, commercieel directeur GfK België. "Fysieke winkels die ook online verkopen, zien grote toenames in verkoop. Het is zeer waarschijnlijk dat deze verschuiving naar online een blijvende impact op het Belgische retaillandschap zal hebben."

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 
Geschreven door Stefan Acke8 april 2020
Verruim uw
vakkennis
magazine
Lees meer

Lees ook

Cookies

Argus maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met het privacy- en cookiebeleid.