Antwerp Expo investeert in digital signage en wayfinding
Antwerp Expo, één van de vier eventlocaties van Easyfairs Belgium, investeerde 150.000 euro in digital signage en een mobiliteitsplatform voor een betere ‘wayfinding’ van bezoekers, exposanten en organisatoren.

Bij Antwerp Expo werden 8 in- en outdoor LCD schermen geïnstalleerd, 5 indoor LCD verplaatsbare totems en een mobiliteitsplatform voor een betere wayfinding op maat van bezoekers, exposanten en organisatoren. Dit laatste in samenwerking met het Antwerpse Youreka!. Met deze investering wil Antwerp Expo zijn concurrentiepositie in het segment van de internationale congressen verhogen. Toerisme Vlaanderen ondersteunde dit traject met een subsidie van 62.800 euro.
Boost voor bezoekerservaring
“De installatie werd voor het eerst in gebruik genomen in december 2024 en de effecten zijn nu al voelbaar”, zegt Philippe Willegems, head of venue van Antwerp Expo. “Zowel tijdens ‘DiveXpo’ als tijdens ‘Art Antwerp’ waren de reacties positief en kreeg de bezoekerservaring een flinke boost. Ze voelden zich meer welkom, beter geïnformeerd en beter ondersteund. Ook de organisatoren maakten gewag van een vlotter verloop en lieten weten dat ze hierdoor ook hun merk beter in de kijker konden zetten.”
Internationale congreslocatie
“Antwerp Expo had een digitale basisinfrastructuur voor onze interne werking, maar om de concurrentie aan te gaan op de markt van de internationale congressen, waren investeringen in meer state-of-the-art digitale toepassingen nodig”, stelt Philippe Willegems. “Dat is nu een feit. In combinatie met onze uitmuntende dienstverlening, kunnen we nu in het vizier komen van internationale bedrijven en federaties voor hun congressen.”
