Probo stelt Mike Van Laethem aan als salesmanager voor België
Het Nederlandse printproductiebedrijf Probo heeft Mike Van Laethem (44) aangesteld als salesmanager voor België. “Deze strategische stap is een direct antwoord op uitdagingen in de Belgische markt, waar Probo zich nog zichtbaarder en toegankelijker wil positioneren”, stelt het bedrijf.
“Het afgelopen jaar waren we veel in België te vinden”, zegt Douwe Pieter van der Galien, commercieel directeur bij Probo. “Ondanks dat we al veel voor de Belgische markt produceren, merkten we dat onze identiteit niet altijd duidelijk is. Sommige partijen zien ons als concurrent, terwijl anderen zich niet realiseren welke enorme productiemogelijkheden we in Dokkum bieden waar zij gebruik van kunnen maken.”
Printprofessionals

Douwe Pieter van der Galien onderstreept het belang van de Belgische markt voor Probo. “We zijn dit jaar voor het eerst over de 10 miljoen euro omzet gegaan in België. We zien volop kansen om onze klanten, de printprofessionals, daar nog beter te ondersteunen. Daarom hebben we geïnvesteerd in een lokale salesmanager: iemand die daadwerkelijk bij klanten langs kan gaan, een vast aanspreekpunt biedt en een gezicht geeft aan Probo.”
Mike Van Laethem neemt sinds november de nieuwe rol op zich. De Belg heeft ervaring in de printwereld. Hij was voorheen onder meer acht jaar aan de slag bij FaberExposize in Amsterdam als account manager Belux en bijna vier jaar bij Wollux in Moeskroen als key account manager.
Relaties versterken
“Mike Van Laethem gaat zich in eerste instantie richten op het versterken van relaties met bestaande klanten en dit wordt later uitgebreid met het aanboren van nieuwe contacten”, stelt Probo.
Van Laethem zal ondersteund worden door een klantenteam in Dokkum, dat zich volledig richt op Belgische klanten. “Voor Belgische klanten die al jaren klant zijn en een vaste accountmanager hebben, verandert er niets. Deze relaties blijven ongewijzigd”, klinkt het. Probo beschikt daarnaast over een logistieke hub in Bornem.