delicatessenzaak krijgt make-over
Interieur even smakelijk als de gerechten
Een frisse wind die zowel het cliënteel als het personeel omverblaast. De investeringen in een nieuwe winkel lonen meteen de moeite zo blijkt: “Op onze Facebook-pagina is de respons enorm. Als ze langs de winkel lopen, voelen de klanten zich welgekomen, waardoor ze vlotter tot een aankoop overgaan”, zegt zaakvoerder Kris Moons. “Ook onze medewerkers zijn tevreden en gaan elke dag met een glimlach aan de slag. Dat vertaalt zich trouwens in onze cijfers. De omzet is de eerste weken sterk gestegen. Die stijging torende zelfs uit boven onze verwachtingen”, besluit Kris Moons.
Van kleine kaaswinkel tot gereputeerde delicatessenzaak
Zo'n 30 jaar geleden namen Kris en Suzanne een kleine kaaswinkel 'Chris' over. Ondertussen toverden ze de winkel om tot een gereputeerde Delicatessenzaak en werken er maar liefst 11 mensen schouder aan schouder met zaakvoerder en chef Kris. "Delicatessen Chris geniet een goede reputatie, om de toenemende vraag de baas te kunnen, was uitbreiding noodzakelijk."
Met wat geluk konden Kris en Suzanne het pand naast hun zaak kopen. Ook voor deze derde verbouwing besloten ze om op de markt naar een geschikte partner te speuren. “We kozen voor Bossuyt omdat zij de beste referenties konden voorleggen. Dat hebben we ons absoluut niet beklaagd, want we zaten meteen op dezelfde golflengte en hebben van bij de start veel ideeën uitgewisseld.”
Kris' GENEN IN HET INTERIEUR
De passie voor lekker eten van topkwaliteit deelt Kris dagelijks met zijn collega’s. “We vinden het enorm belangrijk dat onze producten een zo kort mogelijke weg afleggen van bij de landbouwer tot op het bord van de klant. Zo werken we enkel met Belgische witblauwrunderen uit de streek. Maar ook onze andere producten, zoals onze groenten en vis, komen rechtstreeks van de veiling naar hier. Verser kan bijna niet.”
Kris en Suzanne kozen voor een zwart-witte vloer en op de muren werden warme accenten aangebracht, zodat klanten zich meteen thuis voelen. Niet alleen het esthetische aspect, maar ook de klantenflow werd grondig onder de loep genomen. “Bossuyt plaatst zich perfect in de schoenen van onze klanten. Dankzij hun ingrepen springen onze bereidingen nu veel beter in het oog en worden ook aankopen gestimuleerd."
Doordachte aanpak
De transformatie gebeurde niet van de ene op de andere dag. Tijdens de beginfase kon Delicatessen Chris open blijven, maar de winkel sloot vervolgens zeven weken de deuren om een grondige make-over te ondergaan. “Dat was nodig om de beenhouwerij uit te breiden. Ze werd open getrokken naar de winkel. Onze koelkamer is nu zichtbaar voor de klanten. Op die manier gunnen we hen ook een blik achter de schermen.”
Tijdens de verbouwingen was er steeds een verantwoordelijke van Bossuyt aanwezig die de werken coördineerde en ook steeds aanspreekbaar was. “We zijn echt onder de indruk van hun aanpak. Bossuyt werkt met vakmensen en de zaakvoerders hebben een duidelijke visie. Ze weten hoe ze hun bedrijf moeten runnen. Heel wat andere firma’s kunnen er iets van opsteken”, stelt Kris duidelijk.
Meer info? Contacteer Bossuyt Shop Interiors via: https://www.bossuytshopinteriors.be/nl/contact/