hoe je hout duurzaam behandelen
Dit jaar krijgt V33, specialist in hout- en verfproducten, een nieuw merkplatform; een dynamiek die tot uiting komt in de geleidelijke verschijning van een vernieuwd logo en een nieuwe slogan: "mee aan de bron van uw projecten".
GESCHIEDENIS
De geschiedenis van V33 begint in 1957 in de Jura, te midden van bossen, meren en wijngaarden. Waar hout koning is, creëerde Claude de Grivel een innoverende oplossing om van vloeronderhoud een lichte taak te maken: een revolutie voor de woningen van de jaren vijftig! Het product biedt een weerstand gelijk aan 33% van de hardheid van glas ("Verre" in het Frans): de merknaam V33 was geboren.
In 1976 ontwikkelt de onderneming zich, onder zoon Christian, in de wereld van hout en verf, nauw verweven met de opkomst van de doe-het-zelfzaken. Heel Europa maakt kennis met de knowhow van V33: de fabriek en het labo breiden zich uit.

NIEUW ELAN
"We weten dat onze consumenten bewust willen kopen, dat ze zin willen geven aan hun consumptie. Ze zoeken naar betekenis in alle aspecten van hun leven, wat ons ook op natuurlijke wijze naar ons mission statement leidde, simpelweg ons merk”, aldus Marie de Grivel, het nieuwe hoofd van V33 en kleindochter van de stichter. “Wij hebben altijd gepraat over de producten die wij ontwerpen, maar minder over ons merk in zijn geheel en zijn waarden. We willen de kracht ervan benadrukken en het laten evolueren in lijn met de verwachtingen van ons publiek."

NIEUWE SLOGAN
Doe-het-zelf experts, renovatie professionals, decoratie-adepten of beginners... Van inspiratie tot de voltooiing van een project, V33 engageert zich om iedereen bij te staan in elke fase. "Via onze website, onze adviesdienst of onze verkoopmedewerkers in de winkels hebben wij interactie met de gebruikers van onze producten. Wij verzamelen deze ervaring om innovatieve oplossingen te ontwerpen voor alle levensstijlen. Als onze verven, beitsen, oliën en vernissen zo succesvol zijn, dan komt dat omdat wij erover nadenken en ze in onze ateliers vervaardigen, denkend aan onze klanten, hun verwachtingen en de manier waarop zij ermee zullen leven. Het is niet alleen een denkproces, maar een echt engagement dat ons handelen stuurt." Deze missie komt tot uiting in de nieuwe slogan: mee aan de bron van uw projecten.
NIEUW LOGO
"Het logo ligt in het verlengde van ons mission statement: de nieuwe V33-merkidentiteit sluit aan bij de continuïteit. De dynamiek van het merk is nog steeds aanwezig, gesymboliseerd door de rode V. Dat wordt verzacht door een gebogen opdruk: een gestileerde manier om de beweging, de energie en de passie van het merk uit te dragen en te projecteren op de consument. Het logo weerspiegelt de rationele/emotionele dualiteit van V33: prestatie en passie, deskundigheid en advies, ernst en eigenzinnigheid, striktheid en menselijkheid.

DUURZAAMheid
Omdat we leven met onze vernissen, oliën, verven... moeten ze bestand zijn tegen de gevaren van het dagelijkse leven. V33-producten worden getest en goedgekeurd onder reële gebruiksomstandigheden in onze werkplaatsen in de Jura.
Als gevolg daarvan zullen productoplossingen geleidelijk veranderen om systematisch te voldoen aan een hele reeks belangrijke criteria voor hun gebruikers: gebruiksgemak, esthetiek maar ook het best mogelijke compromis tussen duurzaamheid en eco-verantwoordelijkheid.
Ook de nieuwe verpakkingen zullen deze aanpak weerspiegelen: hun eenvoudige leesbaarheid zal een aanvulling vormen op de andere communicatiemiddelen van het merk.
