Carr&Repair doet Carrosserie Heyman volop groeien

Dankzij Carr&Repair slaagde Carrosserie Heyman uit Zutendaal erin om in enkele jaren uit te groeien van een kleinschalig carrosseriebedrijf tot een middelgrote speler. "Deze groepering garandeert ons heel wat herstelwerken voor lokale vloten en leasingmaatschappijen, waardoor ons aandeel aan werkzaamheden voor deze markt aandikte van 5 tot 25%. Bijkomende voordelen van deze groepering zijn de gunstige groepstarieven en de interessante ledencongressen", zegt zaakvoerder Nicolas Heyman.
Marktverschuiving
De geschiedenis van Carrosserie Heyman in het Limburgse Zutendaal gaat terug tot de vroege jaren 80. Toen werd het toenmalige Carrosseriebedrijf Aerts opgericht, maar in 2021 namen huidig zaakvoerder Nicolas Heyman en zijn echtgenote Patricia deze zaak over. Ondertussen volgde er dus een naamswijziging, kwam er met Autoglas Atelier Zutendaal een zusterbedrijf bij en werd de service in de regio verder uitgebreid, richting de B2B-markt.

Dit laatste is grotendeels te danken aan het Carr&Repair-netwerk, waar de carrosserie sinds 2023 deel van uitmaakt. "Zij waren toen op zoek naar een extra lid in deze buurt en beloofden ons herstelwerk voor enkele lokale vloten en leasingmaatschappijen. Daarbij overtroffen ze ruimschoots onze verwachtingen. Tegenwoordig hebben wij immers een kwart van al onze werkzaamheden aan deze organisatie te danken, waarmee zij ons een mooie aanvulling op de particuliere verzekeringsmarkt aanreiken. Hierdoor is onze omzet ondertussen verdubbeld, van 650.000 euro bij de overname naar 1,3 miljoen euro op vandaag", stelt Heyman.
Nog meer voordelen

De zaakvoerder is daarbij ook lovend over de algemene manier van werken van Carr&Repair. "Er is een vlotte communicatie tussen het hoofdkantoor en ons als zelfstandige carrosseriebedrijven. Dit leidt tot een transparante en eerlijke samenwerking, met duidelijke procedures maar zonder harde verplichtingen", stelt Heyman.
"Bovendien bedingen zij voor ons gunstigere tarieven met bepaalde leveranciers of regelen ze groepskortingen voor opleidingen. Daar maken wij natuurlijk gretig gebruik van. Tot slot organiseert Carr&Repair zelf geregeld congressen rond uiteenlopende onderwerpen voor zijn leden, waar wij telkens veel van opsteken. Dit zijn voor ons ook ideale gelegenheden om te netwerken met andere carrossiers binnen de groepering en zo eens van gedachten te kunnen wisselen", klinkt het.
Nationale spreiding
Sinds vorig jaar zetelt Heyman overigens zelf in de Raad van Bestuur van Carr&Repair, om dit netwerk op zijn beurt naar een nog hoger niveau te tillen.
"Momenteel zijn reeds een veertigtal carrossiers aangesloten bij ons, waarbij wij ieder lid dezelfde mogelijkheden willen bieden en waarbij zij elkaar ook kunnen vooruithelpen met nuttige tips & tricks. Met onze verschillende initiatieven streven we er uiteindelijk naar dat de leden de service voor hun klanten kunnen versterken", geeft hij aan.
"In bepaalde regio's zoeken we nog nieuwe leden, zodat er in heel het land een goede spreiding is met strategische pijlers. Als je het mij vraagt, is het lidmaatschap van Carr&Repair zeker en vast een aanrader, omdat dit loont op meerdere vlakken!"
