Verpakking & label Partnercontent

Hernieuwde focus Rembrandt Packaging op de bakkerijsector

doos

Met een vernieuwd assortiment en een versterkt salesteam vergroot Rembrandt Packaging haar inspanningen in de bakkerijsector. De verpakkingsproducent die bekendstaat om haar premium kwaliteit vouwdozen zoekt daarbij nadrukkelijk de samenwerking met de groothandel en industriële bakkerijen, zonder de artisanale bakker uit het oog te verliezen.

De bakkerijsector vormt, samen met de voedingsfabrikanten en de brouwerijsector, traditioneel een belangrijk segment binnen de activiteiten van Rembrandt Packaging. Daarbij wil zij het aandeel in haar totale omzet nadrukkelijk laten groeien. “Wij merken dat er bij bakkers een grote behoefte ontstaat aan kwalitatief hoogwaardige verpakkingen. Daar spelen wij op in”, aldus algemeen directeur Dirk Roosen.

doos2

Nieuwe standaard in taartdozen

Kenmerkend voor het vernieuwde elan van Rembrandt Packaging is het innovatieve doosconcept ‘Easyfill’ dat eenvoudiger in gebruik is voor de bakker. In plaats van de klassieke doos met deksel aan de bovenkant, kan het banketproduct aan de voorzijde in de doos worden geschoven en met een klep worden gesloten. De patisseriedozen zijn beschikbaar in verschillende hoogtes (5, 8 en 11 cm) en een ruim aantal breedteformaten, en worden vervaardigd uit hoogwaardig, voedselveilig karton.

“Albert Heijn gebruikt een vergelijkbaar concept al jaren,” aldus Roosen. “Maar onze uitvoering is afgestemd op de wensen van de ambachtelijke bakker, zonder venster. Dat is niet nodig omdat de taart bij de bakker ter plekke in de doos wordt geschoven.”

doos3

Drie lijnen voor bakkers

Bij Rembrandt Packaging kan een artisanale of industriële bakker kiezen uit drie hoofdconcepten. Allereerst zijn er de witte standaard dozen die direct uit voorraad geleverd kunnen worden. Dat geldt ook voor twee standaard voorbedrukte dozenlijnen (Bite en YUM) inclusief grafische elementen die kwaliteit en duurzaamheid uitstralen. Ook deze heeft Rembrandt Packaging altijd in stock voor levering. Tot slot heeft de dozenproducent uit Aarschot dozen met klantspecifiek, gepersonaliseerd drukwerk voor grotere bakkers in het aanbod. Hiervoor is een minimale afname vanaf 1.200 dozen per formaat vereist om een goede prijs-kwaliteitverhouding te bieden.

Meer contact

Het nieuwe elan van Rembrandt Packaging is ook zichtbaar in het commerciële team. Er zijn recent nieuwe mensen aangetrokken die zich specifiek op de bakkerij richten. “Vroeger kwamen vertegenwoordigers wekelijks langs bij de bakker. Die intensiteit is veranderd, maar de behoefte aan persoonlijk contact blijft. Daarom investeren we in mensen die snappen wat er speelt in een bakkerij.”

REMBRANDT LABELS & PACKAGING
GASTON GEENSLAAN 21
3200 AARSCHOT
-
sales@rembrandt.be
www.rembrandt.be
Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 
Verruim uw
vakkennis
magazine
Lees meer

Lees ook

Cookies

Bakery maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met het privacy- en cookiebeleid.