Sterke tandem biedt assortiment met complete oplossingen
Ranson, strategische partner voor IRCA Group
Sinds 1 juli 2024 is Ranson de exclusieve verkoops- en distributiepartner voor de IRCA Group in België en Luxemburg. Met deze strategische samenwerking op lange termijn vinden twee bedrijven elkaar in hun gedeelde waarden: klant- en marktnabijheid, hoogstaand serviceniveau en flexibiliteit. De 6 merken van IRCA complementeren het gamma van Ranson.
IRCA is een wereldspeler die als one-stop-shop voorziet in alle ingrediëntenbehoeften op het vlak van 'sweet indulgence'. De Italiaanse groep, opgericht in 1919, bedient vandaag meer dan 100 landen met dat breed scala aan oplossingen vanuit haar 6 merken.
"Zeker in de EMEA-regio zet IRCA in op een regionale aanpak waarbij met een lokale partner de nabijheid verzekerd is", weet Chief Commercial Officer Geert Kiesekoms. "We kiezen voor engagement op lange termijn, met sterke strategische partners. Ranson is als unieke, onderscheidende speler in de bakkerij-, chocolade-, horeca-, ijs- en voedingsindustrie dé geknipte partner. We zitten op dezelfde golflengte en dragen beiden klant- en marktnabijheid, hoogstaand serviceniveau en flexibiliteit hoog in het vaandel. We zijn trots op dit partnerschap."
"Deze samenwerking biedt onze klanten directe toegang tot een breed scala aan ingrediëntenoplossingen"
Ook bij Ranson - familiebedrijf opgericht in 1948 - klinken enkel lof en tevreden geluiden. "De hoogwaardige 'sweet indulgence' ingrediënten van IRCA zijn complementair aan het bestaande Ranson-gamma van ingrediënten en producten voor bakker, chocolatier, horeca, ijsbereider en voedingsindustrie", weet CEO Bruno Ranson. "Deze samenwerking biedt onze klanten directe toegang tot een breed scala aan ingrediëntenoplossingen: vullingen en crème, noten, fruitbereidingen, decoraties, patisserie- en bakkerijproducten, ijsoplossingen, chocolade ... Van onze kant steunen wij op het sterke distributienetwerk en uitgebreide productondersteuning. De langetermijnovereenkomst en exclusiviteit wijzen erop dat wij er beiden echt willen voor gaan. Ranson en IRCA vormen een sterke tandem."
DE 6 MERKEN VAN IRCA GROUP
IRCA
Slimme, zoete oplossingen: kwaliteitschocolade, spiegels, vullingen, coatings, banketmixen, bakkerij- en banketingrediënten
JoyGelato
Betrouwbare basismixen voor gelatocreaties
Dobla
Verfijnde, handgemaakte chocoladedecoraties en -cups
Cesarin
Fruitproducten: (half)gekonfijt fruit, fruitvullingen, confituren, variegates en decoraties
Ravifruit
Uitgebreid assortiment fruitpurees
Domori
Topchocolade van o.a. Criollo cacao
Download de IRCA Group brochure
"Ranson is vereerd om een strategische partnerschap te sluiten met de IRCA Group, die een zeer dynamische groep is met een duidelijk groeiplan", zegt Bruno Ranson.
"Dat onderstrepen wij ook met de recente acquisitie van Domori Professional", vult Geert Kiesekoms aan. "Dit Italiaanse, superpremium merk is ontstaan in 1997 met de focus op verwerken van de zeldzame, waardevolle Criollo cacao. Domori heeft ook zijn eigen plantages in Zuid- en Centraal-Amerika, waardoor het de volledige keten beheert. De hoogkwalitatieve chocolade is al gewild in verschillende landen, waaronder Italië en Frankrijk; wij willen binnenkort die uitmuntende aroma's en smaken wereldwijd introduceren en België staat uiteraard aangevinkt met stip.”