Partnercontent

Synergie: een brood met een sterk verhaal

IREKS EN SONJA KIMPEN OVER WAAROM SYNERGIE VANDAAG NOG EEN SUCCES IS

Synergie

Dat Synergiebrood niet gevoelig is voor trends, bewijst het feit dat het al meer dan een decennium bestaat. Je kan zelfs stellen dat het Synergiebrood een knap staaltje pionierswerk is. Want het was het eerste echte speltbrood, vervaardigd met jodiumzout en een rijke mix aan pitten en zaden. Intussen heeft het Synergiebrood twee mooie aanvullingen gekregen zodat de bakker een aantrekkelijk Synergie-assortiment kan aanbieden. Bovendien is Synergie een uniek verhaal dat enkel bij de bakker in het rek mag liggen. U mag rekenen op zowel technische als commerciële ondersteuning van Ireks en Sonja Kimpen. Het resultaat? Tal van blije klanten die gegarandeerd terugkomen naar uw zaak.

Synergiebrood, al meer dan 10 jaar een succesvol verhaal

Synergie is al meer dan tien jaar een klinkende naam in de bakkerswereld. Maar ook voor de consument is het geen onbekende naam. Eens hij geproefd heeft, is hij meteen overtuigd. Zo is Synergie een uniek en bovenal succesvol product die ervoor gezorgd heeft dat duizenden consumenten een brood hebben gevonden waar ze zich niet alleen goed bij voelen, maar ook goed door voelen.

Ontstaan synergiebrood

De komst van het Synergiebrood is er gekomen vanuit een grote frustatie bij Sonja Kimpen. Zij vond geen brood dat beantwoordde aan haar verwachtingspatroon: een lekker, voedzaam en verzadigend brood. Al snel vond ze in Ireks de ideale partner om een uniek brood te ontwikkelen. Een jaar later was het Synergiebrood geboren.

Eindelijk een écht speltbrood

Met het Synergiebrood zijn Sonja en Ireks erin geslaagd om een uniek brood te lanceren. Maar liefst 98,3% van het brood bestaat uit spelt. Hiermee lanceerde Ireks dan ook een echt speltbrood. Spelt heeft een aantal opmerkelijke eigenschappen, die een positieve invloed hebben op de gezondheid van de consument. Hoewel spelt een oergraan is, was het voor het Synergiebrood in de vergetelheid terecht gekomen. Niet alleen heeft Ireks spelt terug op de kaart gezet, ze hebben ook het gezondheidsimago van brood mee hersteld.

Knowhow Ireks

Dankzij de knowhow en expertise van Ireks, is men erin geslaagd om niet alleen een gezond brood maar ook een zeer lekker brood te ontwikkelen met eenheel toegankelijk smaakprofiel. Synergiebrood heeft een zeer aangename structuur en een hoge vochtigheidsgraad. Dankzij de compacte structuur eet het brood ook heel makkelijk en heeft het een prettige afbeet. Zo kan zowel jong als oud optimaal genieten van een heerlijk én gezond stukje Synergiebrood.

pitten en zaden

Naast de keuze voor spelt, bestaat het Synergiebrood ook uit een rijke mengeling van pitten en zaden. Ook hier zit een duidelijke visie in de keuze van welke pitten en zaden men gekozen heeft. Pompoenpitten en lijnzaad zorgen voor een lang verzadigd gevoel en bevatten veel omega 3.

Synergie, een natuurlijk verhaal

Alle ingrediënten van het Synergiebrood zijn 100% natuurlijk. Hiermee wil Ireks de nodige transparantie bieden waar men meer dan ooit naar op zoek is. Ook hier speelde Ireks een pioniersrol in en vanaf dag één werd er gekozen om op een open manier te communiceren rond het brood.

Synergie

ondersteuning voor de bakker

Naast het ontwikkelen van een sterk concept, staat Ireks met hun expertise en knowhow steeds ter beschikking van de bakker. Want wist u dat Synergiebrood enkel door de ambachtelijke bakker mag gemaakt en verkocht worden? Hiermee geeft Ireks een duidelijke boodschap en steekt het de bakker een hart onder de riem.

Technische adviseurs

Elke bakker die geïnteresseerd is in het Synergieverhaal of hierbij nog vragen of suggesties heeft, kan te allen tijde een beroep doen op de technische adviseurs van Ireks. Verder beschikt het ook over een baktechnisch cen­trum waar u samen met het team van Ireks recepturen kan ontwikkelen. Ireks hecht veel belang aan een intens één-op-ééncontact met de bakker om zo een duurzame relatie op te bouwen.

Gezond product, makkelijk te verwerken

Speltbloem is in vergelijking met tarwebloem minder eenvoudig om mee te werken. Ireks is erin geslaagd om een product op basis van spelt te ontwikkelen dat net wel makkelijk verwerkbaar is.

Keuze uit drie mixen

Waar Synergie begon als één mix, is het vandaag uitgegroeid tot een aantrekkelijk aanbod bestaande uit drie mixen. De eerste mix kreeg al snel twee uitbreidingen: één met chiazaad en de Synergie-pistolet. Het grote voordeel voor u als bakker? U kan eindeloos creatief zijn en spelen met deze drie mixen. Dankzij het gevarieerde Synergiegamma, kan de bakker een volledig gezond assortiment opbouwen volgens zijn ritme en met een garantie op een constante kwaliteit. Bovendien is het ook het ideale antwoord op de hybride consument van vandaag.

Marketingmateriaal

Synergie heeft als voordeel dat er een sterke marketingmachine achter schuilt waar u als bakker uiteraard mee van kan profiteren. Tal van marketingmateriaal zoals flyers, broodzakken, POS-materiaal, posters, fotomateriaal, een actieve facebookpagina … Daarenboven heeft Sonja Kimpen als medebedenker van het brood en het gezicht van Synergie een grote impact gehad de afgelopen tien jaar. U krijgt de perfecte tools om uw klanten op elk moment de nodige antwoorden te geven. Zo wordt Synergie ook uw merk, een merk dat staat voor een onberispelijke kwaliteit door en enkel voor de bakker.

de toekomst van synergie

De afgelopen jaren heeft Synergie een behoorlijk indrukwekkend parcours afgelegd. Maar ook de komende tien jaar belooft het nog boeiend te worden! De houdbaarheidsdatum van het Synergieverhaal is nog lang niet verstreken. Ireks ziet nog heel wat groeipotentieel en gelooft zeker in een bloeiende toekomst voor Synergie. “De consument zal blijven op zoek gaan naar broodproducten met een toegevoegde waarde en een sterk verhaal”, klinkt overtuigd het bij Ireks.

10 VOORDELEN

1. Makkelijk in productie
2. Klantenbinding
3. Trendy product
4. Meewerken aan het imago: “Brood is gezond”
5. Genieten van expertise en ondersteuning van Ireks
6. Sonja Kimpen ondersteunt als wetenschapper en is een bekend , betrouwbaar gezich
7. Transparantie via verpakking én website
8. Creatieve acties om bakkers te helpen
9. Wekelijkse gratis social media posts
10. Exclusief voor de ambachtelijke bakker

Sonja Kimpe,Sonja + Ireks = SYNERGIE

Sonja Kimpen: de oermoeder van de gezonde levensstijl

Sonja Kimpen kan beschouwd worden als de oermoeder en drijvende kracht achter een ‘gezonde levensstijl‘. Ze heeft een achtergrond als master in de bewegingswetenschappen. Alles wat ze doet (en dat is veel!) staat in het teken van een gezond, energiek leven voor zo veel mogelijk mensen. Sonja ontwikkelde 10 simpele principes als richtsnoer voor een gezond leven. Toegankelijkheid en gemak zijn hierbij de sleutelwoorden. Haar originele kijk op gezondheid en bewegen koppelt ze aan wetenschappelijke inzichten. En hierover schrijft ze boeken (ondertussen al 17 bestsellers over alles wat met gezondheid te maken heeft), maakt ze tv-programma’s, geeft ze workshops, theatervoorstellingen en lezingen. Sonja heeft nu net ook een online coaching-programma opgezet, ook hier weer een boordevolle gereedschapskist die barst van de bruikbare tools. Alles wat ze doet, heeft de Kimpen ‘touch‘: no nonsens, speels en uiterst enthousiast.

 En-en-verhaal

Vele mensen zien haar dan ook als de ‘eeuwige’ motivatiecoach waar je altijd op kan rekenen. Al meer dan 10 jaar deelt ze onvermoeibaar elke dag een motivatiequote op haar Facebookwall. Haar systeem van de 10 synergieprincipes hebben al duizenden mensen geholpen om het gezonde pad te vinden en op de goede weg te blijven.

Sonja benadrukt: “Je hebt maar één lichaam: wil je dat lichaam boycotten door te weinig beweging en ongezonde voeding? Of wil je je lichaam stimuleren om zijn mooie werk voor jou te doen? Waar kies je voor? Een gezonde levensstijl is niet of-of maar én-én. Een gezonde levensstijl is het gevolg van een heel radarwerk van toegankelijke principes die je dagelijks kan toepassen.” Kies daarom voor een gezond brood dat perfect harmonieert met groenten en ander gezonds. Een brood dat bovendien voor een urenlange verzadiging zorgt. Een goede verzadiging is belangrijk, want daardoor eet je minder en heb je méér energie. En dat is een goede dagelijkse strategie. Eten is doorgaans niet het probleem, op tijd stoppen met eten is dat wél.

Het belang van kauwen

De verklaring waarom het zo moeilijk is om tijdig te stoppen met eten is dat ons eten steeds minder voedzaam is en dat wat we eten te weinig kauwbaar is. Genoeg kauwen is een voorwaarde om je te verzadigen en het is de enige manier om voedingsstoffen op de juiste manier op te nemen. Deze inzichten heeft Sonja verwerkt in haar voedzaam brood en deze zijn van onschatbare waarde.

Sonja zoekt creatief naar oplossingen …

Sonja‘s aanpak is gebaseerd op zuiver wetenschappelijke principes en inzichten. Ze gaat niet mee in de eindeloze, zenuwachtige trends en hypes… Herinner je je de vet-oorlog nog van de jaren 80? De laatste 10 jaar zijn de koolhydraten dan weer de grote boosdoeners. Ook brood heeft de laatste jaren een slechte reputatie. Dit doordat nogal wat mensen problemen hebben bij het verteren van tarwe. Daarom is het oergraan spelt het belangrijkste ingrediënt van het Synergiebrood. Het Synergiebrood is laag in koolhydraten, hoog in eiwitten en is rijk aan vezels en omega 3-vetzuren.

Partnerschap met Ireks

“Het is fantastisch dat Ireks als partner wil meetrekken aan de kar van de positieve inspiratie.” Al meer dan 10 jaar samenwerken geeft ook de bakker vertrouwen in een gezond merk dat werkt!

Meer over de synergetische principes? Lees verder in ‘De 10 synergie principes voor de beste vorm op élke leeftijd ‘van Sonja Kimpen of bestel gratis dé bestseller bij Ireks.

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 
Geschreven door REPORTAGE10 november 2020
Verruim uw
vakkennis
magazine
Lees meer

Lees ook

Cookies

Bakery maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met het privacy- en cookiebeleid.