COLRUYT COMMUNICATIECASE
succesvolle franchiseformule VOOR RETAILERS promoten via eigen content
DOELSTELLING
Retail Partners Colruyt Group, licentiehouder van de Spar-formule in België, wilt bestaande supermarkteigenaars overtuigen om zich bij de franchiseformule van de Spar aan te sluiten. Ze beschikken hiervoor reeds over een eigen, uitgebreid aanbod aan kwalitatieve en praktische content op hun eigen website. Via een campagne willen ze deze eigen content tot bij hun doelgroep brengen door ze te delen via gespecialiseerde vakmedia. Mits de juiste tools wil Retail Partners Colruyt Group zoveel mogelijk doelgericht verkeer rechtstreeks naar de website trekken en ze daar naar de juiste pagina’s, producten en oplossingen leiden.
UITWERKING
stap 1: TRAFFIC & LEAD GENERATION
Een traffic unit, een sprekende foto met een prikkelende teasertekst en link, werd gepubliceerd in 3 online magazines van Retail gespreid over een periode van 6 weken. In het tekstbericht werd telkens de aanzet van een caseverhaal gebracht. De link leidde geïnteresseerden naar het volledig succesverhaal en video van de desbetreffende SPAR-supermarkten.
Bekijk de traffic items in het Retail online magazine
JOUW EIGEN SPAR NET ZOALS STEVEN EN TIM. ZULLEN WE?
JOUW EIGEN SPAR NET ZOALS FILIP & NELE. ZULLEN WE?
ONDERNEMEN IN RETAIL. ZULLEN WE?
stap 2: PRINT VISIBILITY
Vervolgens werd een caseverhaal ook overgenomen op 1 pagina in het vakblad Retail om de campagne extra te ondersteunen en het bereik te optimaliseren.
PRINTARTIKEL SPAR
RESULTATEN
TRAFFIC & LEAD GENERATION
47.586
12.790
301
PRINT VISIBILITY
17.600
7.920
Wenst u meer informatie, aarzel niet om ons te contacteren
Gregory Smet, Verkoopdirecteur
op het nummer +32 (0)50/24.04.04
of via mail naar grs@pmg.be