COMMUNICATIESTRATEGIE EN -DOELSTELLINGEN
Bereik uw audience in Alle fasen van de customer journey
Hetzij de customer journey nu via print of online gebeurt, uw doelgroep doorloopt steeds meerdere fasen. Met oog op brand awareness, lead generation en/of lead conversion is het als merk cruciaal om in alle fasen van deze customer journey aanwezig te zijn. PMG biedt zowel een uniek, multimediaal communicatieplatform evenals sterke tools om uw strategie en doelstellingen te realiseren.
Stem uw strategie en communicatie af op de behoeften en wensen van uw doelgroep volgens de fase waarin ze zich bevinden binnen de customer journey.
DE customer journey
volgens het SEE | THINK | DO-model
De customer journey doorloopt meerdere, verschillende fasen.
De eerste 3 fasen zijn doorslaggevend voor effectieve sales.
fase 1: SEE = orientatiefase
In de oriëntatiefase ligt de focus op visibiliteit en naamsbekendheid. Het doel is om uw merk maximaal te communiceren en bekend te maken bij een zo breed mogelijke publiek, hetzij professionals die nu of in de toekomst mogelijk interesse kunnen hebben in uw merk / product. Verover een top-of-mindpositie.
PMG MIDDELEN:
online traffic unit | online zoekwoordenpakket | print ads
fase 2: THINK = CONSIDERATIEFASE
In de consideratiefase overwegen prospects een aankoop en zijn ze actief op zoek naar informatie die helpt bij het nemen van de juiste beslissing. In deze fase is het belangrijk om als merk online en binnen een betrouwbare en kwalitatieve context, aanwezig te zijn met relevante content afgestemd op de noden van de prospect. Via deze weg wint uw merk het vertrouwen van potentiële klanten.
PMG MIDDELEN:
online branded content | print branded content | online productspotter | online video interview | sampling | surveys
fase 3: DO = BESLISSINGSFASE
In de beslissingsfase komt het er op aan om de verzamelde prospects te converteren naar sales leads. Focus ligt op maximale conversie door de prospects opnieuw aan te spreken en ze een onweerstaanbaar aanbod of unieke voordelen aan te bieden.
PMG MIDDELEN:
online dedicated magazine | sampling | online video chat | branded pop up website
FASE 4: CARE
Eens klant is het belangrijk om deze aan uw merk en uw bedrijf te blijven binden. Volg klanten persoonlijk op, hou er een goede service na verkoop op na en blijf uw klanten geregeld informeren over de oplossingen die relevant kunnen zijn.
PMG biedt een uniek communicatieplatform om uw merk verder te optimaliseren en zo uw doelgroep te bereiken, te identificeren en te activeren.
Wenst u meer informatie, contacteer
Gregory Smet, Verkoopdirecteur
op het nummer +32 (0)50/24.04.04
of via mail naar grs@pmg.be