het wagenpark van de zelfstandige / KMO
Om het wagenpark van de eenmanszaak / kmo in kaart te brengen, heeft Professional Media Group (PMG) een survey gelanceerd onder haar vakbladlezers. In de survey worden de respondenten bevraagd over enerzijds hun wagen en anderzijds de brandstof van de toekomst. Na verificatie van de respondenten bekomen we een totaal van 423 vakbladlezers die de survey volledig en correct hebben doorlopen.
45,9% VAN DE PMG-LEZERS RIJDT MET EEN LUXEWAGEN
Naast de prijsklasse en de leeftijd van de wagens gaat de survey ook dieper in op de wagens van onze vakbladlezers waarbij we een een opsplitsing maken tussen de zogenaamde luxe-wagens en de niet-luxewagens. Daarna vergelijken we deze opsplitsing met de inschrijvingen van nieuwe wagens per merk over het kalenderjaar 2019, zoals gepubliceerd door Febiac. Volgende merken werden als luxemerk beschouwd: Aston Martin, Audi, BMW, Ferrari, Jaguar, Land Rover, Lexus, Maserati, Mercedes, Mini, Porsche, Tesla, Volvo.
Uit deze vergelijking kunnen we concluderen dat er jaarlijks ongeveer 27,5% luxewagens worden ingeschreven. Bij de vakbladlezers van PMG bedraagt het aandeel luxewagens echter 45,9%. De vakbladlezers van PMG rijden dus significant meer rond met luxewagens dan er jaarlijks luxewagens ingeschreven worden.
De zelfstandige / kmo kan op deze manier een goede indruk maken naar haar klanten en leveranciers.
Het is duidelijk dat de zelfstandige / kmo verkiest om met een luxewagen te rijden.
Alle resultaten van deze survey raadplegen?
Contacteer Jeroen Seynaeve, Data Analyst
op het nummer +32 (0)50/24.04.04
of via mail naar jse@pmg.be