PROVEN RESULTS
KNAUF COMMUNCATIECASE: ATElIER KNAUF
DOELSTELLING
Knauf analyseerde eind 2019 de efficiëntie van de online campagne rond de lancering van het 'Atelier Knauf' aan de hand van de bezoekcijfers op hun website. Deze campagne werd in oktober 2019 gepubliceerd op de sociale media Facebook en Instagram en verscheen daarnaast ook in verschillende online bouwmedia waaronder het Dobbit online magazine.
MEDIACAMPAGNE KNAUF
TIMING
De campagne van Knauf in diverse media werd op verschillende tijdstippen in oktober gestart zodat het effect per medium duidelijk meetbaar was.
- Begin oktober werd een persbericht uitgestuurd door RCA aan de algemene pers: kranten, tijdschriften ...
- Van 3 t.e.m. 11 oktober werd de campagne verspreid via online bouwmedia (m.u.v. van Dobbit).
- Op zaterdag 12 oktober werd de lancering van het Atelier Knauf via een branded story aangekondigd in het Dobbit online magazine. Dit werd herhaald op 26 oktober. (zie ook verder in dit artikel)
- In gans oktober werd deze lancering ook gecommuniceerd op Facebook en Instagram.
RESULTATEN
Traffic op de website per dag - blauw: Facebook-sponsorised - oranje: bannering en reclame op Instagram
Uit de resultaten blijkt dat de campagnes op online bouwmedia inzake bezoekcijfers beter scoren dan de sociale media. Nog belangrijker is het feit dat Dobbit alleen al het dubbel aantal visits telt dan de andere online bouwmedia samen. Knauf registreerde in oktober 2019 75% bezoekers op hun website via het Dobbit online magazine.
Dobbit verzamelde voor de campagne van het 'Atelier Knauf' 4.000 unieke leads in het najaar 2019.
De resultaten bevestigen waar Dobbit voor staat: Dobbit is het grootste online bouwmagazine in België. Wekelijks bereikt het Dobbit online magazine meer dan 250.000 online abonnees bestaande uit bouwers en verbouwers als vakmannen. Met een open rate van meer dan 32% garandeert het Dobbit online magazine naast een kwalitatief bereik bovendien ook een hoog rendement op online campagnes.
DOBBIT MULTIMEDIAPLATFORM:
Naast het online magazine bereikt Dobbit zijn doelgroep via meerdere kanalen:
- PRINT magazine: + 45.000 lezers
- ONLINE magazine: + 250.000 online lezers
- TELEVISIEzender: + 216.000 kijkers/dagelijks
- WEBsite: + 80.000 users/maand | + 435.000 pageviews/maand
- SOCIAL media: + 215.000 abonnees op YouTube | + 12.250 volgers via Facebook
UITWERKING CAMPAGNE KNAUF DOOR DOBBIT
BRANDED CONTENT STORY
Voor Knauf werd een branded content story 'Atelier Knauf: tutorials en video's om een echte pro te worden!' gemaakt en gepromoot op www.dobbit.be. De inhoud voor de branded content story werd integraal aangeleverd door Knauf zelf waardoor onze branded content story inhoudelijk niet afwijkt van wat er via andere media gecommuniceerd werd.
LEES ONLINE BRANDED CONTENT STORY VAN KNAUF
Deze branded content story werd opgenomen als nieuwsitem in het Dobbit online magazine verschenen op zaterdag 12 en 26 oktober 2019.
LEES DOBBIT ONLINE MAGAZINE 12 OKTOBER
LEES DOBBIT ONLINE MAGAZINE 26 OKTOBER
Wenst u meer informatie, aarzel niet om ons te contacteren
Gregory Smet, Verkoopdirecteur
op het nummer +32 (0)50/24.04.04
of via mail naar grs@pmg.be