ad
Marketing & communicatiePremium

DE GEZONDHEIDSCRISIS HOUDT PRODUCTINNOVATIE NIET TEGEN

'GEKOZEN product van het jaar' loopt vooruit op DE trends en biedt waardevolle hulpmiddelen aan zijn laureaten

Philippe Gelder
Philippe Gelder: "Door innovatie op de voorgrond te brengen, wordt de belangstelling van de consument gewekt op het verkooppunt dat een essentiële plaats blijft om nieuwigheden te ontdekken"

Volgens Philippe Gelder, voorzitter en CEO van POY Worldwide, heeft de consument de controle genomen en wil die zijn grip nog versterken. In tijden van onzekerheid willen consumenten het gevoel hebben dat ze controle hebben over hun leven. Merken kunnen informatie aanbrengen waardoor consumenten het gevoel hebben aan het stuur te staan.

HET Ultieme wapen

POY winnaars
Scan de QR-code om de Belgische winnaars te ontdekken

"Gekozen Product van het Jaar is daarvoor het ultieme wapen. Het logo zorgt voor content op het gebied van herkomst, type, evaluaties uit real-life producttesten en vooral de mogelijkheid om de informatie meerdere dimensies te geven via de QR-code. Onze winnaars bieden de consument plezier en het plezier moet overal aanwezig zijn."

Gekozen Product van het Jaar biedt het befaamde rode logo onder de vorm van een QR-code, met zo de mogelijkheid om via een nieuwe dimensie de bekroonde innovaties te ontdekken

ethische controle

"Na de lockdown staat de consument te trappelen om van de gebaande paden af te stappen om te ontdekken, te spelen en nieuwe dingen te ervaren, zowel virtueel als in de zogeheten 'werkelijke', tastbare wereld. De schappen doen opleven, ervaringen creëren, storytelling bieden en producten een context geven ... Dat alles is van het grootste belang. Daarnaast is er een heuse trend naar ethische controle voelbaar en hoewel veel merken van zich laten horen over controversiële kwesties, willen consumenten meetbare vooruitgang zien in overeenstemming met de gestelde doelen. De wedstrijd is een uitgelezen kans om de sterke punten en de meerwaarde van innovaties in de kijker te brengen."

Flexibiliteit

"Consumenten willen flexibiliteit. Openbare en private ruimten moeten maximale mogelijkheden bieden om tegemoet te komen aan de flexibele levensstijlen van de consumenten. Merken moeten bij elk contactpunt inspireren (in plaats van voorschrijven) en die contactpunten moeten in groten getale en alomtegenwoordig zijn. We zien steeds meer innovatieve merken die nieuwe distributiekanalen aanwenden of hun recepten koppelen aan de specifieke noden van de consument. Quick commerce is zeker het meest extreme signaal op dit vlak."

klimaat

En vergeet vooral 'het klimaat' niet! Consumenten verwachten van merken dat ze hen helpen om niet alleen hun impact op het milieu te verminderen, maar ook om zich ervan te verzekeren dat hun gedrag niet bijdraagt tot de verslechtering van een reeds slechte situatie. Bedrijven die niet het voortouw nemen om op de klimaatcrisis te anticiperen, zullen gedwongen worden te veranderen en de wedstrijd brengt dit onder de aandacht en zorgt, net als in de autosport, voor een versnelling.

PARTNER van innovatieve merken

Een ERNSTIGE methodologie

"Bij Gekozen Product van het Jaar zijn het de consumenten en alleen de consumenten die stemmen, niet de fans of mensen die door de kandidaten zijn uitgekozen. Deze consumenten zijn representatief voor de bevolking en zijn geloofwaardige, potentiële consumenten. De resultaten zijn verwerkt door NielsenlQ en de laureaten gevalideerd door een panel van experten."

Geloofwaardigheid is essentieel in een wereld waar merken hun uitingen moeten rechtvaardigen

LANGE Levensduur en geografische aanwezigheid

"Gekozen Product van het Jaar werd in Frankrijk in het leven geroepen in 1987 en gedurende die 35 jaar hebben de merken zich onophoudelijk beroepen op de organisatie, waarbij zij duidelijk lieten blijken dat het aanbod voor hen voordelig was en zij iedere keer opnieuw wilden deelnemen en hun geluk beproeven. Bovendien is het Franse concept vandaag in meer dan 40 landen actief, met hetzelfde succes, zonder daarbij de plaatselijke bijzonderheden uit het oog te verliezen."

Alleen producten die maximaal 22 maanden oud zijn

"Gekozen Product van het Jaar maakt er een erezaak van alleen kandidaten te aanvaarden die baanbrekende nieuwigheden of innovaties bieden, waardoor er uiteraard wordt vermeden dat dezelfde producten meerdere jaren na elkaar op de laureatenlijsten zouden terechtkomen. En ook om de kwaliteit van de laureaten hoog te houden voor een geloofwaardig resultaat."

De Belgische laureaten
Voor het veertiende jaar op rij hebben meer dan 10.000 Belgische consumenten talrijke innoverende producten getest en geëvalueerd in het kader van het concept 'Gekozen Product van het Jaar'. In totaal konden 49 producten, van nationale merken en van distributeurs, zich onderscheiden en werden vervolgens beloond voor hun innovaties. De laureaten van de wedstrijd mogen het waardevolle logo op hun producten aanbrengen in de verkooppunten en in al hun communicatie gedurende heel 2022 om hun productinnovaties onder de aandacht van de consumenten te brengen.
POY 2022

Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek
alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? Klik hier om aan te melden
Registreer je gratis

Al geregistreerd of abonnee?Klik hier om aan te melden

Registreer voor onze nieuwsbrief en behoud de mogelijkheid om op elk moment af te melden. Wij garanderen privacy en gebruiken uw gegevens uitsluitend voor nieuwsbriefdoeleinden.
Geschreven door Tom D'Halluin
ad

Ontdek vorige edities